پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مفتی قزاقستان

حوزه/ در راستای برگزاری کنفرانس «وحدت اسلامی» در روزهای 23 تا 25 آبان‌ماه سال جاری در تهران از سریک بای حاجی اوراز، مفتی اعظم قزاقستان دعوت به عمل آمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه علی کبریایی‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با بائورژان و یسماخان، نائب اداره مسلمانان قزاقستان دیدار و در خصوص روابط فرهنگی و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

کبریایی‌زاده با اشاره به اشترکات دینی، فرهنگی و تمدنی دو کشور همسایه، ایران و قزاقستان گفت: قزاقستان با ابتکار برگزاری کنگره ادیان سنتی نشان داده امور معنوی و تعامل سازنده ادیان در جهان کنونی واجد اهمیت است و گفت‌وگوهای بین دینی می‌تواند تأمین کننده آرامش و تعالی جوامع و مانع بزرگی در برابر تندروی‌ها باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز با برگزاری همه ساله گفت‌وگوهای دینی تحت عنوان وحدت اسلامی و با تأکید به تقریب مذاهب اسلامی نشان داده رشد و پیشرفت کشورهای مسلمان منوط به اتحاد و یکپارچگی همه مسلمانان است.

رایزن فرهنگی کشورمان به موضوع دعوت آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سریک بای حاجی اوراز، مفتی اعظم قزاقستان برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی که از 14تا 16 نوامبر برابر با (23 تا 25 آبان‌ماه سال جاری) در تهران برگزار می‌شود، پرداخت.

وی در ادامه سخنانش، حضور مفتی اعظم قزاقستان را در این کنفرانس مهم دانست و گفت: زمینه‌های زیادی برای کارهای مشترک وجود دارد و رایزنی فرهنگی ایران برای همکاری آمادگی دارد.

یسماخان، نائب اداره مسلمانان به بیان فعالیت‌های اداره مسلمانان قزاقستان پرداخت و گفت: هفتاد درصد جمعیت قزاقستان مسلمان است و سه هزار مسجد در کل کشور قزاقستان فعال است.

وی همچنین، بر ضرورت وحدت اسلامی و نقش آن در ایجاد اتحاد و برادری میان کشورهای اسلامی به ویژه ایران و قزاقستان تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha