چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبک زندگی قرآنی

حجت الاسلام سلیمانی، سبک زندگی قرآنی را گره گشای مشکلات خانواده ها دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید کلام الهی را از مهجوریت و مظلومیت خارج و مفاهیم آن را در تمام سطوح جامعه گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در جمع طلاب مدرسه قرآنی بیت النور این شهرستان با اشاره به اهمیت انس طلاب با کلام الهی گفت: مأنوس شدن طلبه با مفاهیم ناب قرآنی به طور حتم موجب رشد علمی و اخلاقی او در حوزه خواهد شد.

وی با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره بر ضرورت مأنوس بودن طلاب با مفاهیم قرآنی و ادعیه ها تأکید داشتند، افزود: طلبه به عنوان سرباز واقعی حضرت ولیعصر(عج) باید مروج و مبلغ مفاهیم ناب قرآنی در جامعه باشند.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید براین که مفاهیم قرآنی همواره عامل سعادت و رستگاری بشر بوده است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا این مفاهیم ناب در سطوح مختلف زندگی ما ساری و جاری باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن مسیر صحیح زندگی را به همه ما نشان داده است، ادامه داد: فاصله گرفتن از مفاهیم ناب الهی موجب انحراف و تباهی بشریت خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، رسالت حوزه های علمیه در رشد و گسترش مبانی و مفاهیم قرآنی در جامعه را بسیار مهم و سنگین ارزیابی کرد و گفت: حوزه و روحانیت باید کلام الهی را از مهجوریت و مظلومیت خارج و مفاهیم آن را در تمام سطوح جامعه گسترش دهند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که قرآن برای تمام سطوح زندگی انسان راهکار و برنامه مدونی ارائه کرده است، بیان داشت: باید تلاش شود علاوه بر قرائت کلام الهی، عمل به مفاهیم و دستورات این کتاب آسمانی را نیز به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب حوزه نباید لحظه ای از کلام الهی دور بمانند، ادامه داد: همه لحظات عمر یک طلبه باید با انس با قرآن و مفاهیم ناب الهی همراه باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که امروز سبک زندگی قرآنی باید مورد توجه خانواده ها به ویژه حوزویان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همان طور که در منابر و خطابه ها مردم را به پیروی و عمل به مفاهیم قرآنی دعوت می کنیم، باید خودمان نیز در عمل به این مفاهیم ناب پایبند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha