پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عید قربان

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: با اشاره به اینکه قربان؛ عید قربانی کردن خواسته ها و دلبستگی هاست، گفت: در این روز بزرگ خداوند به رسول خود که دلبستگی زایدالوصفی به فرزندش حضرت اسماعیل داشت دستور داد که وی را در راه پروردگار قربانی کند که حضرت ابراهیم بدون هیچ گونه شک و تردید دستور خداوند را پذیرفت و از این امتحان سنگین و بزرگ سربلند بیرون آمد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرام پور صبح امروز در جمع اساتید و معاونین مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به نزدیک بودن عید قربان، اظهار داشت: قربان از اعیاد بزرگ و معنوی کل مسلمین جهان است و حرمت این روز برای همه ما از ارزش بسیار والایی برخوردار می باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: قربان عید قربانی کردن خواسته های و دلبستگی هاست، قربان عید وارستگی و ایثار در راه خداوند متعال و دین خداست. در این روز مقدس حضرت ابراهیم جگرگوشه اش؛ یعنی حضرت اسماعیل را به دستور حضرت حق به قربانگاه برد بدون اینکه ابلیس بتواند وی را از این کار منصرف کند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه کار بزرگ حضرت ابراهیم درس بزرگی برای جامعه بشریت است، بیان کرد: این رسول خدا با اتکال به پروردگار خدا و ایمان کامل توانست درسی بزرگ به انسان برای تمام قرون و اعصار بدهد.

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: ما هم باید به تاسی از این حرکت بزرگ نیات و آمال خود را در راه خداوند متعال قربانی کنیم و پا بر روی خواسته ها و هواهای نفسانی خود قرار دهیم، البته این کار برای بیشتر ما سخت است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز زندگی بشر به نوعی به قربانگاه خواسته ها تبدیل شده است، لذا باید انسان به درجه و مرتبه ای از کمال انسانی برسد که بتواند امیال، خواسته ها و دلبستگی های خود را در راه خداوند و دین فدا کند، کاری که حضرت ابراهیم به خوبی از عهده آن برآمد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه قربان؛ عید قربانی کردن خواسته ها و دلبستگی هاست، گفت: در این روز بزرگ خداوند به رسول خود که دلبستگی زایدالوصفی به فرزندش حضرت اسماعیل داشت دستور داد که وی را در راه پروردگار قربانی کند که حضرت ابراهیم بدون هیچ گونه شک و تردید دستور خداوند را پذیرفت و از این امتحان سنگین و بزرگ سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: امروز هم باید دلبستگی و وابستگی خود را به تعلقیات دنیوی کم کنیم و به مانند بزرگان دین، مال و جان خود را فدای دین خداوند متعال نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha