جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولی الله حیاتی

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که اعیاد و جشن‌های مذهبی از جمله قربان و غدیر به‌صورت مردمی برگزار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی، امروز در نشست بنیاد غدیر خراسان شمالی، با تأکید بر مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: باید تلاش کنیم اعیاد مذهبی در جامعه نهادینه شده و به‌صورت مردمی برگزار شود.

وی افزود: ضروری است فضا به‌گونه‌ای ترسیم شده که مردم متولی و برگزارکننده و اطعام دهنده این برنامه‌ها بوده و کم‌کم دولتی‌ها صحنه را ترک کنند و تنها بسترسازی لازم را انجام دهند.

حیاتی با تأکید بر اینکه این موارد باید برای مردم تبیین شود، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها مردمی برگزار شدن مراسم عید غدیر نهادینه شده؛ به‌گونه‌ای که مردم به یکدیگر کارت دعوت داده و مراسم باشکوه و مردمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید این فرهنگ‌ها به این سمت سوق داده شود، اضافه کرد: از سوی دیگر لازم است مفاهیم خطبه غدیر برای مردم تبیین شود که در این راستا قرار است در ادارات کلاس‌هایی را تشکیل داده و خطبه غدیر را حداقل برای کارمندان تبیین کنیم.

حیاتی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه پیاده‌روی کاروان شادی غدیر در بجنورد، اظهار کرد: در این مراسم ترتیبات باید به‌گونه‌ای باشد که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشده و در اجرای آن شاهد ازدحام و ایجاد صف‌های طولانی و بدون نظم نباشیم.

وی با اشاره به انجام قرعه‌کشی در این ویژه‌برنامه، اضافه کرد: در این راستا باید شماره‌های قرعه‌کشی از شب‌های قبل در حسینیه‌ها و مساجد بین مردم توزیع شود تا در روز مراسم شاهد ازدحام و شلوغی برای دریافت برگه‌های قرعه‌کشی نباشیم.

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی هم در این نشست با تأکید بر اینکه باید ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت و اعیاد غدیر به بهترین نحو ممکن برگزار شود، افزود: در این ایام تنها به راهپیمایی غدیر اکتفا نشود؛ بلکه باید برنامه‌های بیشتری در دهه امامت و ولایت برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha