جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: چون حکومت ما ولایی است هر سال باید این بیعت با ولایت تجدید شود و دهه امامت و ولایت و عید غدیر هم ظرفیت مناسبی برای این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست هماهنگی ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیر که با حضور مدیران و مسئولان نهادهای مختلف استانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت غدیر، اظهار کرد: چون حکومت ما ولایی است هر سال باید این بیعت با ولایت تجدید شود و دهه امامت و ولایت و عید غدیر هم ظرفیت مناسبی برای این موضوع است؛ به این معنا که در عید غدیر درواقع جشن بیعت با ولی زمان خود را می‌گیریم.

وی با تأکید بر آینه باید اهتمام ویژه‌ای به غدیر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید شهر فضاسازی و آذین‌بندی شده و حداقل به‌اندازه عید نوروز به آن اهتمام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید عید الله را برای مردم معنا کنیم، افزود: تنها جایی که در قرآن کلمه عید آمده مربوط به عید ولایت است که در سوره مائده آمده است.

وی با اشاره به اینکه مائده معنوی همان ولایت و رهبری امت است، تصریح کرد: بر این اساس می‌توان از قرآن استدلال کرد که عید غدیر عید مائده آسمانی است و باید در همه نسل‌ها ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: با توجه به این نکته باید کم‌کم این اعیاد را مردمی کنیم؛ زیرا درست است که دولت با ملت و دین یکی است؛ اما باید این برنامه‌ها به‌صورت مردمی برگزار شود.

وی اضافه کرد: عاشورا دولتی نیست و می‌بینیم چقدر زیبا برگزار شده و حضور مردم در آن معنادار است چون عشق آن‌ها را به میدان می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این‌ها همه کار دل بوده و کار دلار نیست و غدیر هم کار دل است و جشن آن باید از وجود انسان جوشش یابد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای باشکوه‌تر کردن غدیر شروع کرده‌ایم احداث مجتمع غدیر در مرکز است تا در طول سال برنامه‌های غدیر را ساماندهی کرده و محوریت مناسبی در برنامه‌های غدیری استان ایجاد شود.

وی افزود: اگر این مجتمع احداث شود محوریت کارهای فرهنگی در پرتو غدیر در استان شکل می‌گیرد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود مسئولان کمک کنند این مجتمع در جنب مصلا احداث شود تا با محوریت آن بتوانیم کارهای فرهنگی استان را هدایت‌گری و برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر باید به وقف غدیر اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم؛ زیرا اینکه کسی که از بخشی از مال خود برای رضای خدا دل بکند خیلی شجاعت می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید برای غدیر با این همه عظمت موقوفاتی داشته باشیم تا با استفاده از این موقوفات فرهنگ غدیر را در جامعه نهادینه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما با برگزاری جشن‌های غدیر تلاش داریم قالبی بسازیم تا محتوای غدیری را منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس در جشن غدیر باید به نسل جدید آگاهی بیشتری بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در دهه ولایت و امامت برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شده و همه ما باید هر هنری داریم به خرج دهیم؛ زیرا علی (ع) هر چه داشت وقف اسلام کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه همه ما باید همت کرده و فرهنگ غدیر را گسترش داده و نهادینه کنیم، اظهار کرد: علی (ع) اول فدایی و اولین مدافع و حامی غدیر است؛ ازاین‌رو همه ما باید بکوشیم در تمام شئون حیات خود علی باور و علی یاور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha