جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله آصف محسنی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در پیامی درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله آصف محسنی، از پیشگامان و مدافعان تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، در پیامی درگذشت عالم مجاهد و روحانی پارسا آیت‌الله آصف محسنی، از پیشگامان و مدافعان تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

مشروح پیام تسلیت به شرح ذیل است:

إنا لله و إنا إلیه راجعون

ضایعه درگذشت عالم برجسته و مجاهد تقریبی، حضرت آیت الله محمد آصف محسنی پیشگام و مدافع تقریب مذاهب اسلامی موجب تآسف وتألم فراوان گردید.

مرحوم آیت الله آصف محسنی ، مدافع و منادی اخوت اسلامی و تقریب مذاهب، رییس شورای علمای شیعه افغانستان و بنیانگذار حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین در کابل و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود.

تواضع، آزاد اندیشی و شجاعت، روحیه جهادی و خستگی ناپذیری در ترویج معارف اسلام ناب از جمله ویژگی‌های بارز آن مرحوم بود و تالیفات متعدد در  زمینه مسائل اعتقادی، فقه و اصول، حدیث، تفسیر قرآن، فلسفه و اخلاق بیانگر توانایی و اقتدار علمی ایشان بود.

 تلاش و دغدغه‌مندی برای انسجام و اتحاد امت اسلامی از جمله ویژگی‌های ایشان بود که تاسیس شورای اخوت اسلامی افغانستان، انتشار کتابی با عنوان «تقریب مذاهب؛ از نظر تا عمل»، و همچنین راه‌اندازی دانشگاه خاتم النبیین برای تحصیل اهل سنت و شیعیان در کنار هم، بخشی از این تلاش‌هاست.

این عالم وارسته و زاهد که از علمای برجسته افغانستان و از مجاهدان استقلال این کشور اسلامی در برابر بیگانگان بود سالیان سال عمر با عزت خود را صرف تربیت شاگردان و فضلایی برخوردار از روحیه مقاومت نمود و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

بدون تردید ارتحال این عالم ربانی ثلمه بزرگ و ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای جهان اسلام بود،

اینجانب این ضایعه را به مردم شریف افغانستان‌ و حوزه های علمیه، علما و مراجع عظام تقلید و خاندان شریف معظم‌له تسلیت و تعزیت عرض نموده؛ علو درجات برای آن مرحوم و صبر و اجر جزیل برای کلیه داغدیدگان را مسالت دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha