پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران، غدیر را شناسنامه شیعه دانست و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور برگزاری هر چه باشکوه جشن های این ایام بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، روز گذشته در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی شهرستان نکا، با تبریک فرا رسیدن دهه غدیر، غدیر را شناسنامه شیعه دانست و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور برگزاری هر چه باشکوه جشن های این ایام بهره گرفته شود.

وی با بیان این که غدیر عامل عزت و عظمت جامعه شیعی در جهان است، افزود: امروز فرهنگ غدیر بهترین راهکار مقابله با توطئه های دشمنان دین است.

حجت الاسلام لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که عزاداری حسینی باید با عظمت و شکوه خاصی برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت های مردمی در جهت برگزاری برنامه های ماه محرم بیشتر به کار گرفته شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت جلوگیری هیأت های مذهبی از ورود برخی بدعت ها و آسیب ها به این تشکل های دینی تأکید کرد و گفت: نباید بگذاریم مراسم عزاداری حسینی به این بدعت ها و خرافه ها آلوده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف دشمن از ترویج برخی بدعت ها و خرافه ها تضعیف و انحراف در مراسم عزاداری حسینی است، تصریح کرد: حفظ شأن و جایگاه عزاداری حسینی باید بیش از پیش مورد توجه هیأت های عزاداری قرار گیرد.

امام جمعه نکا بر ضرورت توجه هیأت های مذهبی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: باید نکاتی که مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری ها همواره تأکید می کنند بیشتر مورد توجه هیأت های مذهبی قرار گیرد.

وی با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر شاهد ورود برخی مسائل نمایشی در عزاداری های هستیم که در شأن این ماه با عظمت نیست، ادامه داد: باید تلاش شود عظمت و جایگاه عزاداری حسینی با برخی رفتارهای خارج از عرف خدشه دار نشود.

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت موضع گیری هیأت های مذهبی در مسائل اجتماعی و فرهنگی نظیر حجاب تأکید کرد و گفت: این تشکل های دینی که از نیروهای مذهبی، دلسوز و انقلابی تشکیل شده باید در مسائل مهمی همچون بدحجابی در جامعه موضع گیری قاطع داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha