پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گوشت
حجت الاسلام روح الله بیدرام

حوزه/ از محل نیات موقوفه حاج نصرالله نجف‌آبادی، در روز عید قربان با مشارکت کمیته امداد و خیریه‌ها به این صورت که به ازای هر گوسفند مبلغ ۲۰ میلیون ریال توسط آنها به حساب موقوفه در نیت مرتبط واریز و اداره اوقاف نیز متعهد گردیده معادل آن از منابع موجودی موقوفه به علاوه گوسفند خریداری شده توسط خودشان با ارائه لیست بهره مندان، گوشت تحویل گردد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، حجت الاسلام روح الله بیدرام، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با اعلام این خبر گفت: همزمان با دهه «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» و اعیاد با برکت قربان و غدیر، موقوفه حاج نصرالله  نجف‌آبادی، ویژه این دهه در این شهرستان اجرای نیت می‌شود.

وی  در ادامه افزود: قربانی کردن در این عید، نمادی از قربانی کردن هواهای نفسانی و ذبح نفس اماره و نوعی جهاد با نفس برای زدودن تعلقات و وابستگی‌های دنیوی و مادی و رهایی از زندان مال پرستی و دنیاطلبی است وعید قربان، روزی که انسان در برابر معشوق، هیچ بودن همه چیز را می‌پذیرد، خود و همه چیز را فدای او می‌کند و «تعبد» را که نتیجه عرفان، شهود و دیدن یار است، به معرض دید می‌گذارد.

 بیدرام در ادامه خاطر نشان کرد: عید قربان، از اعیاد مهم اسلامی و یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم(ع) در برابر پروردگار خویش است، آن جا که فرمان حق برای ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده فرمانبردار خداوند آماده اجرای این فرمان شد و اسماعیل را به قربانگاه برد و کارد بر حلقومش نهاد، ولی ندایی رسید که ای ابراهیم از عهده این آزمون الهی برآمدی، دست نگهدار که فرمانبرداری خویش را به درستی اثبات کرده‌ای.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در ادامه افزود: از محل نیات موقوفه حاج نصرالله نجف‌آبادی در روز عید قربان با مشارکت کمیته امداد و خیریه‌ها به این صورت  که به ازای  هر گوسفند مبلغ ۲۰ میلیون ریال توسط آنها به حساب موقوفه در نیت مرتبط واریز و اداره اوقاف نیز متعهد گردیده معادل آن از منابع موجودی موقوفه به علاوه گوسفند خریداری شده توسط خودشان  با ارائه  لیست بهره مندان، گوشت تحویل گردد. این طرح ابتکاری  حدود ۴۵۰میلیون ریال  به در آمد  موقوفه بصورت  اهدائی اضافه نموده است.

 وی در ادامه افزود :قربانی کردن در این روز برای همه مستحبّ مؤکّد است و بسیار سفارش شده است، تا آن جا که برخی از علما آن را بر کسانی که توانایی دارند واجب دانسته‌اند و مستحب است بعد از نماز عید، کمی از گوشت آن بخورد. بسیار مناسب است افراد توانگر، در این روز قربانی نمایند و اکثر آن را به فقرا و نیازمندان انفاق کنند و به همسایگان و آشنایان نیز بدهند.

بیدرام اظهار کرد: در روایتی است که امام صادق(ع) فرمود:امام علی بن الحسین و امام باقر(علیهم السلام) گوشت قربانی را سه قسمت می‌کردند؛ یک قسمت آن را به همسایگان می‌دادند و یک قسمت آن را به نیازمندان و قسمت سوم را برای اهل خانه نگه می‌داشتند.

موقوفه حاج نصرالله نجف‌آبادی دارای ۷ باب مغازه تجاری در بازار نجف‌آباد به مساحت جمعا ۵۰۴ متر مربع و با نیت :
۱)  افطاری در شبهای قدر و احیاء و روضه خوانی 
۲)  ذبح گوسفند در روز عید قربان جهت نیازمندان 
۳)  اطعام در روز عید غدیر خم جهت نیازمندان

انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha