سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه بی‌دقتی در نقل آیات موجب وهن مذهب شیعه است، مطرح کرد : ما باید بتوانیم قرآن و احادیث را به شیوه درست برای مردم معرفی کرده و به دنبال اجرای این آموزه‌ها در زندگی خود باشیم تا بتوانیم این آموزه‌ها را در زندگی مردم نیز جاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای عالی تفسیر قرآن کریم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه امیدواریم رشد و تعالی مباحث قرآنی در این نشست‌ها در آینده بیشتر نمایان شود، اظهار کرد: دغدغه‌مندان قرآنی باید تلاش کنند تا کار قرآنی بر مبنای آنچه که اهل‌بیت(ع) انتظار دارند دنبال شود و در این مسیر از کارهای ابداعی که ریشه‌های آن مشکوک است پرهیز شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم اضافه کرد: آفاتی بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) و در عصر بعد از تابعین به تفسیر قرآن وارد شد که فعالان قرآنی باید به این آسیب‌ها و آفات توجه لازم را داشته باشند.
امام‌جمعه قم از آیت‌الله بهجت به‌عنوان یک الگو برای اقشار مختلف جامعه نام برد و گفت: این شخصیت در مورد تفسیر به مخاطب خود می‌گفت که بهترین کتاب تفسیر منهج الصادقین است، این شخصیت تاکید داشت که در تفسیر باید به یقینیات توجه داشته باشیم و اگر به محتمل‌ها توجه کنیم شاید نتوانیم به نتیجه برسیم.
آیت‌الله سعیدی از ترک محرمات و انجام واجبات به‌عنوان توصیه کلیدی آیت‌الله بهجت به عموم مردم یاد کرد و گفت: ما باید قرآن را در متن اصلی زندگی خود جاری کنیم تا بتوانیم این کتاب الهی را از مهجوریت خارج کنیم.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه بی‌دقتی در نقل آیات موجب وهن مذهب شیعه است، مطرح کرد: ما باید بتوانیم قرآن و احادیث را به شیوه درست برای مردم معرفی کرده و به دنبال اجرای این آموزه‌ها در زندگی خود باشیم تا بتوانیم این آموزه‌ها را در زندگی مردم نیز جاری کنیم.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه افزایش هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، عنوان کرد: خداوند متعال با یکدیگر کار کردن را دوست دارد و در این صورت است که می‌توانیم به نتیجه برسیم.
استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به اخلاق و معنویت تاکیدات بسیاری داشته‌اند، گفت: امیدواریم ما نیز با توجه به داشته‌های خود بتوانیم به به نقش خود در این بیانیه عمل کنیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha