چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وحي تسديدي

حوزه/ بیست و دومین نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی با موضوع « وحی تسدیدی از نگاه قرآن و حدیث» با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری، به همراه تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام زکوی استاد دانشگاه در این نشست که با حضور محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه  برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان، غدیر و روز خبرنگار، به جایگاه رفیع خبرنگاران حوزه دین  و  اثرات فعالیت آنها در روشنگری به جامعه  اشاره و بیان کرد: خبرنگاران حوزه قرآن و عترت هر کدام یک مبلغ دین هستند که در نهادینه سازی ارزش های دینی نقش مؤثری دارند.

در ادامه آقای دکتر شریفی عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و نویسنده مقاله "وحی تسدیدی از نگاه قرآن و حدیث" گفت: وحی در قرآن کریم درمورد همه مخلوقات از جمله فرشتگان، شیاطین، انسان، حیوان و زمین بکاررفته است؛ به همین خاطر انواع و اقسامی دارد که عبارتند از: وحی تکوینی، وحی تشریعی، وحی رمزی و کنایی (اشاره پنهانی)، وحی شیطانی (وسوسه شیطانی)، وحی انبائی  و وحی تسدیدی است.

وی افزود: بیشترین استعمال واژه تسدید و مشتقات آن در خصوص وحی مربوط به پیامبران است.گرچه محتوای کتب آسمانی از طریق وحی بر پیامبران نازل شده است؛ امّا ارتباط خداوند باانسانها،صرفاً از طریق وحی تشریعی بر پیامبران نیست؛ بلکه بر غیر پیامبران هم وحی می شود که یکی از اقسام آن، وحی تسدیدی یا وحی تأییدی است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال، اولیای الهی را که قصد و نیت انجام کارهای خیر دارند، از طریق وحی تسدیدی، تأیید و دعوت به انجام کار خیر می کند. به عبارت دیگر، وحی تسدیدی به معنای«عصمت و توفیق عملی پیشوایان و اولیای الهی»اعم از زن و مرد است و با سایر انواع وحی، تفاوت دارد.

تقدیر از خبرگزاری حوزه به عنوان خبرگزاری فعال در حوزه قرآن و عترت

لازم به ذکر است در پایان این نشست از طرف موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) ساری از سه خبرگزاری ایکنا، شبستان و خبرگزاری حوزه به عنوان خبرگزاری های فعال در حوزه قرآن و عترت تقدیر و آقای علی پاداشی از خبرگزاری ایکنا، خانم احمدپور خبرگزاری شبستان و خانم رستمی از خبرگزاری حوزه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای خبر313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha