پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم ششمین جشنواره ملی مطبوعات هرمزگان با حضور اهالی رسانه و مسئولان استانی در سالن اجتماعات شهید آوینی بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه اصحاب رسانه باید دستاوردهای گام اول انقلاب را برای ایجاد امید در مردم انتقال دهند، گفت: اصحاب رسانه با امید و با نگاه به مرتفع کردن کاستی های گام اول انقلاب و رفع آن نواقص، قلم بزنند تا کاستی ها توسط اهل فن و مسئولان و مدیران رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، یک شنبه در مراسم ششمین جشنواره مطبوعات هرمزگان که با حضور اهالی رسانه و مسئولان استانی از جمله آقای همتی استاندار و سرهنگ اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید دقت، مرحوم کرمی و دبیری نژاد و دشتی از فعالان رسانه استان و تبریک روز خبرنگار، به اهمیت حوزه رسانه پرداخت و گفت: تاریخ معاصر به وسیله روزنامه های گذشته شکل گرفته است و به عبارتی پایه و اساس و دستمایه بخش عمده تاریخ آینده نتیجه اطلاعات روزنامه ها و رسانه های دیداری و شنیداری به نگارش در آمده خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه تاریخ نویسان آینده هستند، خاطر نشان کرد : با توجه به نقش مهم اصحاب رسانه در تاریخ باید به آنچه می نویسند و به عبارتی خوارک اطلاعاتی مورخان در آینده توجه کنند.

امام جمعه بندرعباس افزود: نوشته های امروز اصحاب رسانه، تاریخ پایانی ندارد و افکار مورخین در آینده را جهت می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تریبون، نقطه مشترک بین روحانیان و اصحاب رسانه است، خاطر نشان شد: هر دو قشر تریبون مشترکی با نام منبرِ رسانه با تفاوت در شکل آن ها، در اختیار دارند؛ منبرِ رسانه وسیع تر و بزرگتر است به طوری که پیام خود را به همه مخاطبان در استان و خارج از استان انتقال می دهد.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: کارکرد مطبوعات و رسانه یک کارکرد هدایتی است که مسئولیت آن ها را سنگین تر می کند و باید به عنوان هادی و هدایت کننده مخاطبان خود،  حقایق و دردهای جامعه را بنویسید تا تاریخ منحرف نشود.

امام جمعه بندرعباس در ادامه افزود: ماموریت اصحاب رسانه در گام دوم انقلاب بیان و انتقال دستاوردهای گام اول انقلاب برای ایجاد امید در مردم است و همچنین آن ها باید با نگاه به مرتفع کردن کاستی های گام اول انقلاب و رفع آن نواقص و کاستی ها، قلم بزنند تا توسط اهل فن و مسئولان و مدیران رفع شود.

عبادی زاده با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید درد جامعه را منعکس کنند، گفت: شاعران، ادبا، نویسندگان و شخصیت های ماندگار کسانی بودند که هنر خود را برای خدمت به جامعه گذاشتند و با اتصال به مردم و نوشتن حقایق خود را ماندگار کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه حقیقت کهنه و مندرس نمی شود، افزود: افراد ماندگار با دیدن درد و رنج مردم و به نگارش در آوردن آنها وارد عرصه جامعه شده و ماندگار شدند.

وی در پایان گفت: امثال شهید دقت، دشتی، کرمی و دبیری نژاد صدای مردم بودند و امروز نیز اصحاب رسانه با الگو قرار دادن آن ها باید خود را ماندگار کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha