جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیرکل شورای جهانی کلیساها

حوزه/ دبیرکل شورای جهانی کلیساها، ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به مسجد اسلو در نروژ، از مردم خواست گفتمان میان ادیانی را ادامه داده و در کنار هم بایستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از واتیکان نیوز، دبیرکل شورای جهانی کلیساها، حمله به مسجد اسلو در نروژ را محکوم کرده و از مردم خواست در کنار یکدیگر ایستاده و دعا کنند.

یک مهاجم مسلح سفیدپوست روز شنبه درهای شیشه ای مرکز اسلامی النور در حومه اسلو را شکسته و شروع به تیراندازی به سوی نمازگزاران کرد. در این حمله یک نفر مجروح شد، خوشبختانه یک نمازگزار 65 ساله با از جان گذشتگی موفق به خلع سلاح مهاجم شده و جان مردم را نجات داد.

کشیش دکتر اولاو فیکس تویت، دبیرکل شورای جهانی کلیساها ضمن محکوم کردن این حمله، از همه مردم با نیت خوب خواسته که با عشق  گردهم جمع شوند ، و چه در اجتماعات خودشان و چه در سراسر جهان به دعا بپردازند.

دبیرکل شورا گفت: ما این خبر وحشتناک را دریافت کردیم و با عزم راسخ گفتمان میان ادیانی را ادامه می دهیم و گفتگو را به بهترین شکلی که می دانیم چگونه است پیش خواهیم گرفت.

وی گفت: هیچ کس نباید مجبور باشد که در ترس از چنین حملاتی عبادت کند. بیاییم در کنار هم باشیم و در حتی در ناامیدی ، اندوه و خشم نیز با هم باشیم، زیرا در نهایت با عشق و محبت برای یکدیگر می ایستیم.

گفته می شود حمله علیه مسجد نروژ یک روز پیش از مراسم عید سعید قربان به وقوع پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha