پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برپایی نماز عیدقربان با حضور گسترده نمازگزاران در مسجد جامع سارایوو

حوزه/ نماز عید قربان با حضور جمع کثیری از نمازگزاران در مسجد جامع قاضی خسرو بیگ در سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از سارایوو تایمز، درحالی که مسلمانان سرتاسر جهان تعطیلات  عید سعید قربان را آغاز کرده اند،  جمع کثیری از مسلمانان امروز صبح نماز عید سعید قربان را در مسجد جامع قاضی خسرو بیگ در سارایوو، مرکز بوسنی و هرزگوین برگزار کردند.

رئیس العلما حسین کاوازویک، امامت نماز عید را به عهده داشت.

عید سعید قربان

عید قربان یا عید الأضحی از عیدهای بزرگ مسلمانان دردهم ذی حجه. بنابر روایات اسلامی، در این روز خدا به ابراهیم خلیل فرمان داد تا فرزندش اسماعیل را قربانی کند. او اسماعیل را به قربانگاه برد ولی جبرئیل همراه با «قوچی» نازل شد و ابراهیم آن را به جای اسماعیل قربانی کرد. سنّت قربانی در روز عید قربان در سرزمین منا به یاد آن رخداد است. مسلمانانی که برای حج، به زیارت خانه خدا می‌روند، طبق شروطی وظیفه دارند در منا قربانی کنند.

عبادت در شب و روز عید قربان بسیار سفارش شده و احیای شب عید قربان به دعا، نماز و نیایش فضلیت فراوانی دارد.

عرفات یا عرفه سرزمینی به مساحت هشت کیلومتر مربع در شرق مکه. وقوف در عرفات، یکی از ارکان حج تمتع است و حج‌گزاران باید در روز ۹ ذی الحجه، در صحرای عرفات اقامت کنند. بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گناهانی وجود دارد که تنها با حضور در عرفات بخشیده می‌شود. امام حسین(ع)، دعای عرفه را در سرزمین عرفات بر زبان جاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha