پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام لائینی با بیان این که مفهوم تعالی بخش غدیر باید به یک گفتمان جهانی تبدیل شود، ادامه داد: امروز وظیفه روحانیت خارج کردن فرهنگ غدیر از مظلومیت و مهجوریت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست جامعه روحانیت شهرستان نکا با گرامیداشت روز عرفه و تبریک دهه امامت و ولایت، پیام غدیر را بهترین ظرفیت برای نجات جامعه اسلامی از مشکلات و بحران های امروز دانست.

وی با بیان این که امروز نیازمند درک صحیح از مسأله غدیر هستیم، افزود: متأسفانه عدم درک صحیح واقعه غدیر موجب بروز حوادث تلخ و غمباری در طول تاریخ شده است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امروز پیام غدیر باید در جهان گسترش یابد و فراگیر شود، خاطرنشان کرد: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام غدیر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز عدم درک صحیح غدیر موجب بروز حادثه غمبار کربلا شده است، تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب سعادت و تعالی حقیقی انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مشکلاتی که امروز جامعه اسلامی با آن مواجه است به دلیل عدم درک صحیح غدیر است، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم ناب غدیر بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج و تبیین شود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انقلاب اسلامی بسترهای لازم را برای ترویج و گسترش فرهنگ ناب علوی در جامعه دینی فراهم کرده است، بیان داشت: باید ازا ین ظرفیت ارزشمند دینی در جهت رشد و توسعه جامعه اسلامی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به این که دشمنان دین و اسلام ناب در سال های اخیر همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه شیعه در جهان به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر باید محور وحدت و همبستگی امت اسلامی قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به نقش روحانیت در تبیین جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین باید از ظرفیت منبرو خطابه در جهت تبیین جریان غدیر بهره گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دهه غدیر فرصت مغتنمی در جهت تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی است، ادامه داد: ولایت فقیه مهم ترین رکن نظام اسلامی است و امروز همه پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف مرهون و مدیون هدایت ها و رهنمودهای ولی فقیه است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مفهوم تعالی بخش غدیر باید به یک گفتمان جهانی تبدیل شود، ادامه داد: امروز وظیفه روحانیت خارج کردن فرهنگ غدیر از مظلومیت و مهجوریت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha