شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز عید سعید قربان همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر کمک به اقشار کم ضعیف را منحصر به یک ایام خاص نکنیم و در طول سال همیشه به یاد آنها باشیم فرهنگ حسنه ای است که امیدواریم در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک ایام خاطر نشان کرد: ذات انسان براین است که به دنبال تمایلات خود برود اما کسی می تواند موفق باشد که خواسته های خودش را ذبح کند.

وی افزود: کسی که در بین خواسته های نفسانی و خواسته های الهی متمایل به خواسته الهی حرکت کند پیروز خواهد بود و از او باید به ابراهیم بت شکن تعبیر کرد.

امام جمعه همدان با بیان این که لازمه رسیدن به مقام بندگی قربانی کردن خواسته نفس است ابراز داشت: امروز روز عید قربان، روز شکستن خداهای ساختگی است و عید واقعی زمانی است که بر خواسته های خود فایق آییم.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به حال فقرا خاطر نشان کرد: امروز که بسیاری از خانواده ها قربانی های خود را توزیع می کنند بسیار خوب است بجای آن که این قربانی را در بین اقوامی که دارای وضعیت مالی مناسبی هستند در بین خانواده های فقیر تقسیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: فلسفه قربانی کردن، توجه به حال فقرا است، خصوصا در این دو سه سال اخیر که با مشکلات فراوانی در عرصه اقتصادی مواجهیم، بسیاری از خانواده ها توانایی خرید گوشت را ندارند.

وی با تاکید بر رسیدگی به خانواده های مناطق حاشیه شهر همدان اظهار داشت: البته اگر کمک به اقشار کم ضعیف را منحصر به یک ایام خاص نکنیم و در طول سال همیشه به یاد آنها باشیم فرهنگ حسنه ای است که امیدواریم در جامعه رواج پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اکثر مراجعات دفتر نماینده ولی فقیه را در مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: بعضی از علمای قدیم کمک به فقرا را جز واجبات می دانستند و در کنار مبالغ خمس و زکات مبلغی را به عنوان کمک به فقرا تعیین می کردند و چه خوب است این سنت را هم در کشور احیا کنیم.

وی جامعه را نیازمند ترویج فرهنگ کرامت و بخشندگی دانست و یادآور شد: خانواده ها باید با همراهی فرزندان خود به فقرا کمک کنند تا آن ها نیز با این فرهنگ آشنا شوند و جامعه با کرامت و بزرگواری حرکت کند.

امام جمعه همدان در پایان با تبریک دهه ولایت و امامت یادآور شد: همه مردم تا آنجا که می توانند باید برای امام علی (ع) کار کنند تا همه در کوچه ها و خیابان ها بدانند که ما شیعیان علی بن ابی طالب هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha