شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

 حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از مسئولان و متولیان کردستان درخواست داریم که به دغدغه ها و خواسته های بحق مردم این استان جواب مثبت بدهند و با انجام کارهای زیربنایی اجازه ندهند جوانان و نخبگان این خطه برای یافتن کار و شغل به شهرهای بزرگ و حتی خارج از کشور بروند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، صبح امروز در حاشیه برگزاری نماز عید سعید قربان که در سنندج برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قربان از اعیاد بزرگ مسلمین جهان است و این روز از قداست و هم از فلسفه عظیمی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به حضور پرشکوه مردم سنندج و دیگر شهرهای استان کردستان در نماز عید قربان، بیان داشت: امروز مردم مومن و متدین کردستان با حضور در مصلی های برگزاری نماز، به بهترین نحو ممکن نماز عید قربان را اقامه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از جلوه های زیبای نماز عید قربان امسال حضور برادران اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم بود که این نشان از وحدت، بصیرت و دشمن شناسی مردم این استان دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه قربان عیدی برای همه مسلمانان است و یادآور پیروزی انسان بر هواهای نفسانی می باشد، گفت: در اصل فلسفه وجودی عید قربان، پیروزی حق بر باطل و اهریمن است. قربان ، عید قربانی کردن هواهای نفسانی بشر در برابر شیطان است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردم استان کردستان همواره در اعیاد و مراسم های مذهبی در کنار دیگر برادران دینی خود قرار دارند، افزود: یکی از امتیازات بزرگ کردستان این است که وحدت و برادری مثال زدنی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع این استان وجود دارد و همین امر باعث شده است که گروهک ها و جریان های جدایی طلب هرگز نتوانند در این صفوف منسجم برادران دینی نفوذ کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: وحدت، تقوا، ولایتمداری از صفات بارز مردم کردستان است و این مهم را در طول عمر 40 سال انقلاب اسلامی بارها به اثبات رسانده اند.

وی در ادامه سخنان خود تاکیدکرد: از مسئولان و متولیان کردستان درخواست داریم که به دغدغه ها و خواسته های بحق مردم این استان جواب مثبت بدهند و با انجام کارهای زیربنایی اجازه ندهند جوانان و نخبگان این خطه برای یافتن کار و شغل به شهرهای بزرگ و حتی خارج از کشور بروند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: مجددا این عید سعید را به همه مردم مومن و انقلابی استان کردستان تبریک عرض می کنم و امیدواریم که روزی فرا برسد که این استان از نظر اقتصادی و اشتغال جزو مناطق برتر کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha