جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: نسبت به مشکلات حاشیه شهر مشهد بی‌تفاوت نیستیم و به میزان توان و امکانات به این مقوله ورود پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار فعالان فرهنگی حاشیه شهر مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با تأکید بر اینکه آستان قدس رضوی نسبت به مشکلات حاشیه شهر مشهد بی‌تفاوت نیست و به میزان توان برای رفع مشکلات این مناطق تلاش می‌کند، اظهار کرد: موضوع حاشیه شهر مشهد از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و بر این اساس این موضوع برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ضمن قدردانی از دلسوزی ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط آیت الله علم الهدی در ستاد ساماندهی حاشیه شهر، افزود: تقریبا در تمام دیدارهایی که با مسئولان عالی کشور داشته‌ام، موضوع حاشیه شهر مشهد را مطرح و تلاش کردم در مسئولان ایجاد حساسیت شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد باید نگاه ملی وجود داشته باشد، تصریح کرد: اکنون بسیاری از مسئولان کشور نسبت به این موضوع دغدغه و حساسیت پیدا کرده‌اند و تلاش ما نیز در همراه کردن بخش‌ها و ارگان‌های مختلف برای خدمت‌رسانی شایسته به این مناطق است.

وی تصریح کرد: این اولین جلسه در آستان قدس رضوی در خصوص حاشیه شهر مشهد بود، اما آخرین جلسه نخواهد بود، برای رفع مشکلات حاشیه شهر حتما جلسات منظم برگزار می‌کنیم و به طور جدی به دنبال رفع مشکلات این مناطق خواهیم بود.

وی ابراز کرد: از امکانات آستان قدس رضوی برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد استفاده خواهیم کرد و به میزان توان و امکانات به این مقوله خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به این سخن امام راحل که فرمودند «یک موی کوخ نشینان برای من به همه کاخ نشینان ترجیح دارد» خاطرنشان کرد: در تمام دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی مستضعفان همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند، بسیاری از شهدا از این مناطق برخاستند و اگر تحریمی و گرانی وجود داشته بیشتر بر دوش مردم محروم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به مستضعفان را وظیفه خود می‌دانیم زیرا آن‌ها ولی نعمتان انقلاب هستند، افزود: برای ما این موضوع حائز اهمیت بوده و بنده در طول مدت خادمی حضرت رضا(ع) تنها در یک جا سخنرانی خارج از آستان قدس داشتم که آن هم در مراسم شب قدر حاشیه شهر مشهد بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به همراهی و همکاری خوبی که میان مسئولان مختلف در مشهد مقدس شکل گرفته است، ابراز کرد: استاندار و شهردار محترم بسیار با انگیزه و پرتلاش با همراهی و همکاری بسیار خوب، با محوریت نماینده محترم ولی فقیه برای رفع مشکلات در تلاش هستند که این امر بسیار امیدوار کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان از فعالان عرصه خدمت به محرومان در حاشیه شهر بویژه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha