جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 860312
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
معامله قرن

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: کشورهایی مانند عربستان و امارات به همراه بحرین در حال تکمیل روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده و در این شرایط ، مهمترین خدمت به اسرائیل و خیانت به فلسطین در حال رقم خوردن است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به زائران حج تمتع امسال، اظهار داشت: پیام مقام معظم رهبری به حجاج دارای ابعاد گوناگونی بود که باید تفسیر و تحلیل شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار افزود: آئین برائت که به معنی بیزاری از همه‌ بی‌رحمی‌ها و ستم ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستکبران دوران ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملّت های مظلوم مسلمان است.

این استاد حوزوی ادامه داد: امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است؛ برائت به ‌معنی محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است؛ به ‌معنی نهیب امّت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است؛ 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به اینکه برائت به ‌معنی محکومیّت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ حسّاس غرب آسیا و شمال آفریقا است، افزود: برائت به‌ معنی بیزاری از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرت های متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است که اسلام، همه را به آن دعوت می کند. این ها اندکی از برکات حجّ ابراهیمی است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه سخنان خود گفت:  امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، مسأله‌ فلسطین است که در رأس همه‌ مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگترین ظلم قرن های اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: ترفند معامله‌ قرن که به ‌وسیله‌ آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی می شود، جنایتی در حقّ جامعه‌ بشری و نه ‌فقط ملّت فلسطین است که آن را در برابر همّت و ایمان جبهه‌ مقاومت، محکوم به شکست می دانیم.

ارتجاع عرب در مسیر بزرگ ترین خیانت

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) در ادامه به اهمیت پیام رهبر انقلاب در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین نکات در مورد پیام مقام معظم رهبری به شرایط کنونی جهان اسلام بر می گردد. در شرایط کنونی، جهان اسلام توسط برخی از کشورهای عربی عملا در مسیر تفرقه حرکت کرده است و امنیت جهان اسلام توسط این کشورها با خطر مواجه شده است.

وی تصریح  کرد: عربستان و امارات با حمله به یمن به عنوان یک کشور عربی 85 هزار کودک و 60 هزار غیر نظامی را به شهادت رسانده اند. علاوه بر این عربستان با حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره زمینه را برای ناامنی و جنگ داخلی در جهان اسلام فراهم کرده است. عربستان به عنوان میزبان حرمین الشریفین که باید در دفاع از نمادهای اصلی جهان اسلام پیشقدم باشد، عملا تبدیل به پیاده نظام غربی ها شده است. در این راستا، عربستان به کمک بحرین و امارات در مسیر بزرگترین خیانت به فلسطین هستند.

مدیر مدرسه علمیه بیجار گفت: این کشورها با حمایت از طرح آمریکا موسوم به"معامله قرن " به دنبال نابودی آرمان فلسطین هستند. در این راستا حتی نشست اقتصادی معامله قرن در منامه پایتخت بحرین برگزار شد و امارات قرار است میزبان نشست دوم معامله قرن باشد.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: در واقع، آمریکا تنها به لطف حمایت های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به دنبال اجرای معامله قرن است. رژیم صهیونیستی نیز به دلیل این حمایت ها، اخیرا اقدام به تخریب منازل مردم فلسطین در شهر قدس کرده تا روند یهودی سازی این شهر را تشدید کند.

وی افزود: به طور خلاصه می توان گفت که مسئله فلسطین توسط کشورهای عربی کاملا رها شده و حتی ارتجاع عرب نیز عامدانه در حال نابود کردن آرمان های فلسطین هستند. علاوه بر این، کشورهایی مانند عربستان و امارات به همراه بحرین در حال تکمیل روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده و در این شرایط ، مهمترین خدمت به اسرائیل و خیانت به فلسطین در حال رقم خوردن است.

سوء استفاده استکبار جهانی از برخی کشورهای جهان اسلام

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: مسئله دیگر، سوء استفاده آمریکا از کشورهای اسلامی و رفتارهای مستکبرانه این کشور در منطقه است. آمریکا با فروش سلاح به کشورهای عربی، عملا این کشورها را به مهره های وابسته به خود تبدیل کرده است. حتی هزینه اقدامات جنگ طلبانه آمریکا نیز از جیب برخی از کشورهای اسلامی پرداخت می شود و با سلاح های آمریکایی، عربستان و امارات در حال سلاخی کودکان یمنی هستند و رژیم صهیونیستی نیز همزمان کودکان غزه را به شهادت می رساند.

این استاد حوزوی عنوان کرد: علاوه بر این، سوریه به دلیل حمایت های ارتجاع عرب از طرح های تجزیه طلبانه غربی ها در منطقه، درگیر نبرد با تروریسم شده و عراق نیز همواره از این معضل رنج برده است. در چنین شرایطی تنها شخصیتی که در جهان اسلام دغدغه های کشورهای اسلامی را باصدای رسا و پیشنهادات راهگشا مطرح می کند، مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در واقع، در شرایطی که ارتجاع عرب سرسپرده شده و کشورهای دیگر اسلامی به دلیل مشکلات ناشی از تروریسم  یا جنگ، درگیر مشکلات خود هستند این جمهوری اسلامی ایران است که با رهبری داهیانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  بار دیگر به دنبال ایجاد وحدت در جهان اسلام با هدف جلوگیری از طرح های تفرقه افکنانه غربی- صهیونیستی است.

اهمیت برائت از مشرکین

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار اظهار داشت: یکی از جنبه های مهم و تاثیر گذار در ابعاد سیاسی مناسک حج برگزاری مراسم برائت از مشرکین است که نشانه توجه به مسائل بشری و به ویژه تاکید برعزت و اقتدار امت اسلامی در برابر مستکبران است.  حج بی برائت معنایی ندارد و حج با برائت، در واقع بهترین فرصتی است که مسلمانان در مورد وحدت میان خود تفکر و از دشمنان اعلام برائت کنند.

این استاد حوزوی تصریح کرد: در این مراسم ، مسلمانان خشم خود را نسبت به خطرآفرینان جهان اسلام اعلام می کنند. آنگونه که در فرازی از پیام رهبر معظم انقلاب تصریح شده است: "امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است، به ‌معنی محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکائی است، به‌معنی نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است."

حجت الاسلام حکیمی فر افزود: اکنون تلاش زیادی صورت می گیرد تا مراسم برائت، یا صورت نگیرد و یا اینکه بسیار کنترل شده برگزار شود.  اما پیام های سالانه مقام معظم رهبری این نقشه ها را خنثی کرده است. تاکید براین مضامین و موضوعات مهمی که در پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زائران بیت الله الحرام ذکر شده ، در برگیرنده مجموعه ای از مسایل سرنوشت ساز است که توجه به آن، به بویژه در شرایط حساس کنونی که امت اسلام از هر سو مورد تعرض و تهدید  دشمنان قرار گرفته، ضروری است.

مدیر مدرسه علمیه بیجار در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا اکنون آشکارتر از همیشه با اهدافی شیطانی مقابل امت اسلام ایستاده و در حال فتنه گری و توطئه است؛ اندیشه های آمریکا همواره شیطانی بوده و در این برهه با شدت و دامنه وسیعتری به دنبال جنگ افروزی و ائتلاف سازی برای جنگ‌افروزی در جغرافیای جهان اسلام است. بی تردید مقابله با این جریان مخرب نیازمند بیداری و هوشیاری است؛ لذا پیام رهبر معظم انقلاب در این خصوص براین نکته تاکید دارد و امت اسلامی را به هوشیاری در مقابل توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان فرا می خواند.

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان سخنان خود تاکید کرد: آنگونه که در فرازی از پیام رهبر معظم انقلاب تصریح شده است؛ نخبگان جهان اسلام که جمعی از آنان از کشورهای مختلف هم‌اکنون در مراسم حج حضور دارند، وظیفه‌ ای سنگین و خطیر بردوش می کشند؛ این درس‌ها باید به همت و ابتکار آنان به مجموعه‌ ملت ها و افکار عمومی منتقل شود و دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهی ها به‌دست آن ها تحقق یابد. از این دیدگاه، برگزاری مراسم برائت از مشرکین فرصتی برای اعلام مواضع در موضوعات نخست جهان اسلام بویژه موضوع فلسطین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha