جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حسن رستمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: جدیت در تصمیم و متزلزل نشدن در اراده، لازمه پیشرفت طلاب جدید الورود است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در نشست اخلاقی، در طرح میثاق طلبگی داوطلبان ورودی حوزه علمیه استان سمنان، به میزبانی مدرسه علمیه امام علی(ع) دیباج، با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند « العُلَماءُ وَرَثَةُ الأنبیاءِ» اظهار داشت: علماء و روحانیون رسالت سنگینی را بر عهده دارند و راه را به مردم نشان می دهند و در واقع علماء میراث دار و وارث انبیاء می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با اشاره به جایگاه روحانیت در اجتماع و به ویژه در اسلام تصریح کرد:  با توجه به رسالت سنگین علماء و روحانیون و جایگاه آنان در میان جامعه، نباید حتی مکروهی از یک عالم سر بزند.

وی با بیان اینکه طلبه یعنی کسی که علوم دینی را تحصیل می کند و به بطن جامعه منتقل می کند، افزود: توصیه من این است که یک طلبه در فضای تحصیل علوم دینی به دنبال کسب نمره نباشد و بیش از کسب نمره به رسیدن فهم عمیق دین فکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، با بیان اینکه در طلبه شدن یک شخص شاید عوامل متعددی از جمله پدر و مادر و دوستان و اطرافیان نقش داشته باشند، خاطرنشان کرد: تصمیم ورود به حوزه تصمیمی درست، خوب و مبارک است و پس از انتخاب باید به راه های رسیدن به رشد و پیشرفت و ترقی در این مسیر فکر کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «الذی یوسوس فی صدور الناس» گفت: استواری در این تصمیم (تصمیم ورود به حوزه) لازمه این تصمیم است، باید هرچه که این تصمیم را متزلزل می کند کنار بزنیم و باید کاری کنیم که تصمیم ما محکم تر و اراده ما قوی تر باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با تاکید از پرهیز در متزلزل شدن در این تصمیم افزود: باید قرص و محکم و قوی در این مسیر بزرگ و عالیه گام برداشت و نباید به هیچکس اجازه تزلزل در این مسیر را داد.

وی با اشاره به ضرب المثل معروف «با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود» تصریح کرد: لازمه دوم تصمیم گیری عمل کردن است و در ابتدای ورود به حوزه باید با امام زمان(عج) عهد ببندیم که سرباز شما شویم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، با اشاره به اینکه انسان موجودی مختار است، گفت:  اختیار یعنی خودم برای زندگی خودم تصمیم بگیرم و دیگران کمک و مشورت به من بدهند اما تصمیم گیری با من است و تصمیم به ورود به حوزه و تحصیل علوم دینی، تصمیمی ارزشمند و نیکوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha