جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلیل جباری

حوزه/ جباری گفت: نما و طرح اولیه مقبره محمد بن خلیلان توسط میراث فرهنگی صورت پذیرفته و در آینده جلسه‌ای که با اوقاف، شهرداری میراث فرهنگی برگزار می‌شود این طرح، مطرح و بعد از تائید نهایی ساخت مقبره شروع خواهد شد . شهرداری ارومیه متولی ساخت این مقبره است.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری   «حوزه»   در ارومیه با بیان اینکه طرح تعمیر امامزاده محمدابراهیم با همکاری اوقاف شروع شده است، اظهار داشت: طبق توافقی که با اوقاف و امور خیریه صورت گرفته مقرر شده که اوقاف، مصالح تعمیر امامزاده محمدابراهیم ارومیه را تامین و سازمان میراث فرهنگی تعمیر آن را انجام دهد که مرحله اول آن شروع شده است و در صورت تامین مابقی مصالح توسط اوقاف، تعمیر امامزاده به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه به ساخت بارگاه محمد بن خلیلان در ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: نما و طرح اولیه آن توسط میراث فرهنگی صورت پذیرفته و در آینده جلسه‌ای که با اوقاف، شهرداری میراث فرهنگی برگزار می‌شود این طرح مطرح و بعد از تائید نهایی ساخت مقبره شروع خواهد شد که شهرداری متولی ساخت مقبره است.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی افزود: موزه مفاخر آذربایجان‌غربی که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده بود و مقرر شده بود که میراث فرهنگی این کار را پیگری کند، طرح آن آماده شده که در صورت تصویب این طرح در شورای فرهنگ عمومی ساخت این موزه هم شروع خواهد شد.

وی در مورد تعمیر گنبد مسجد جامع ارومیه هم تصریح کرد: در بارش‌های بهاری باران از سقف گنبد شبستان به داخل نفوذ کرده بود که به خاطر اهمیت کار تعمیر آن شروع و در حال اتمام است و طرح ساخت مسجد جامع با حجرات و نمای قدیمی با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان شروع شده است.

جباری با اشاره به تعمیر مسجد یوردشاهی ارومیه توسط میراث فرهنگی گفت: بازسازی نمای ظاهری مسجد یوردشاهی بر اساس معماری ایرانی اسلامی توسط میراث فرهنگی به اتمام رسیده است و نصب سیستم سرمایشی این مسجد بر عهده اوقاف و امور خیریه است که باید در نصب آن نهایت ظرافت به کار گرفته شود تا به نمای ساختمان آسیبی نرساند.

وی ادامه داد: متولی خانه انصاری ارومیه آموزش و پرورش است و در جلسه‌ای که با مدیران آن داشتیم قول مساعد داده شد تا با اعتبار بالغ بر صد میلیون تومان تعمیر آن توسط میراث فرهنگی شروع شود که در مرحله تحویل به پیمانکار جهت تعمیر آن می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha