پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدی احمدی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها ویژه برنامه‌های دهه ولایت حرم مطهر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، طی گفت‌وگویی به تشریح برنامه‌های دهه ولایت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار کرد: مراسم ولادت امام هادی علیه‌السلام جمعه ۲۵ مردادماه همزمان با شب ولادت با سخنرانی حجت‌الاسلام عابدینی و مداحی یاسین شیخ‌زاده در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شنبه ۲۶ مرداد نیز همزمان با شام ولادت با مداحی علی مالکی‌نژاد و سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی مراسم جشن در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه ولایت حرم مطهر برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مردمی کرامت خواهد بود که ۲۶ مردادماه از ساعت ۱۸ در سالن همایش شهید مطهری آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سعیدی به سخنرانی خواهد پرداخت و از برگزیدگان جشنواره و رابطین سفیران کریمه نیز تجلیل می‌شود.

وی برگزاری «دسته شادی و اجتماع مردمی شب عید غدیر» در جشن بزرگ ایوان آینه ویژه هیئات مذهبی را یکی دیگر از برنامه‌های دهه ولایت عنوان کرد و افزود: این برنامه ۲۸ مردادماه رأس ساعت ۲۲ در ایوان آینه صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار خواهد شد و کاروان شادی برای حضور در این برنامه ساعت ۲۱:۳۰ از مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام به سمت حرم حرکت می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه همزمان با این دهه نمایشگاه احیاگران غدیر از ۲۰ تا ۳۰ مردادماه در صحن جوادالائمه علیه‌السلام حرم مطهر برپا شده و از ساعت ۱۹ تا ۲۳:۰۰ پذیرای علاقه‌مندان و زائران خواهد بود، ادامه داد: این نمایشگاه با هدف آشنایی با ایام غدیر، طبق روایت پیامبر که فرمود: «پیام غدیر را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند» برپا شده است.

وی برگزاری مسابقه سراسری حفظ زیارت جامعه کبیره با عنوان فروغ هدایت در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: این مسابقه ۲۵ و ۲۶ مردادماه برگزار می‌شود و ثبت‌نام برای شرکت در مسابقه تا ۲۴ مردادماه از طریق سایت آستان مقدس مقدور خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها گفت: همایش بزرگ قرآن و ولایت نیز ویژه برنامه‌ای است که یکشنبه ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار می‌شود که شامل برنامه‌هایی همچون همخوانی قرآنی سادات، گروه نهضت نهج‌البلاغه، مدیحه‌سرایی، مسابقه و نمایش غدیر و اهدای جوایز خواهد بود.

وی با اشاره به جشن بزرگ ایوان آینه که از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۰۰ روز ۲۸ مردادماه ۱۳۹۸ ویژه نوجوانان در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود، بیان داشت: ویژه برنامه جنگ کودکان با عنوان ترنم باران نیز در همین روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۰۰ در شبستان حضرت نجمه خاتون سلام‌الله‌علیها اجرایی خواهد شد.

احمدی مسابقه قصه‌گویی را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت برشمرد که روز ۲۸ مرداد ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۰۰ در شبستان حضرت نجمه خاتون سلام‌الله‌علیها دنبال می‌شود و ادامه داد: در این بخش ۱۰ داستان صوتی در موضوع واقعه غدیر با پخش در فضای رسانه و فضای مجازی به مسابقه‌ای تبدیل شده است که کودکان با کشیدن نقاشی با محوریت داستان‌های یادشده و با ارسال به واحد کودک و نوجوان بعد از داوری به قید قرعه هدایای دریافت خواهند کرد.

وی به تشریح برنامه‌های ۲۹ مردادماه پرداخت و افزود: در این روز همایش بانوان غدیریه را از ساعت ۱۰ صبح در شبستان نجمه‌خاتون سلام‌الله‌علیها و با حضور سادات خواهیم داشت و مراسم قرائت خطبه غدیر نیز بعد از نماز عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت در پایان اشاره به برگزاری جشن بزرگ فصل هم‌عهدی اظهار کرد: این جشن ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ ویژه دختران نوجوان سادات در شبستان نجمه‌خاتون سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha