پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز بر روی پل لندن

حوزه/ معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: سند تحول می تواند در گام دوم انقلاب دستیابی به تعلیم و تربیت در تراز اسلام و انقلاب را از آرمان گرایی به واقعیت گرایی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حسین درودی در ادامه سلسله نشست های تبیین مبانی سند تحول بنیادین در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ابتکار دانش آموز نابغه البرزی  در اقامه نماز،روی پل لندن را باید یکی از خروجی های تعلیم و تربیت بر اساس  سند تحول بنیادین دانست.

*پیشی گرفتن از میلیون ها خبر جور و اجور

وی افزود:این خلاقیت به گونه ای در میان میلیون ها خبر جور و اجور از رسانه های مطرح دنیا خود نمایی کرد که جای خالی بر گزاری گارگاه های آموزشی سند تحول بنیادین برای تشریح خروجی های تربیت بر اساس این سند را پر کرد. 

*از دستاوردهای 40 ساله انقلاب

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان داشت :یکی از دست آوردهای 40 سال انقلاب اسلامی ایران ،مطالعه و بررسی و برنامه ریزی جهت تهیه و تنظیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط نخبگان علمی و فرهنگی بود که با تاییدات و توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب همراه بود و با پشتوانه عظیم و حمایت های آرمانی نخبگان عرصه تعلیم و تربیت کشورمان مواجه است.

*مهجور اما چشم نواز برای تربیت دینی

این پژوهشگر عرصه تعلیم و تربیت خاطرنشان ساخت: با اینکه سند تحول با بی مهری های برخی در پیچ و خم زمان و زبان مهجور شده، ولی با وجود فراز و نشیب ها، توانسته دستاوردهای چشم نوازی را برای تربیت نسلی برآمده از نجابت و غیرت ایران انقلابی داشته باشد.

*کاربرد سند تحول در گام دوم  انقلاب 

حجت الاسلام درودی در ادامه با شاره به طلیعه گام دومانقلاب  گفت: سند تحول می تواند در گام دوم انقلاب دستیابی به تعلیم و تربیت در تراز اسلام و انقلاب را از آرمان گرایی به واقعیت گرایی تبدیل کند.

*خود نمایی ساحت های تربیتی در غرب

سخنران این نشست افزود:جهت اثبات این مدعی می توانیم به رخ داد اعجاب انگیز دانش آموزایرانی و اقامه نماز به عنوان نماد دینداری در پل لندن  اشاره کنیم که 4ساحت از ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین را به نمایش گذاشت.

وی گفت: این دانش آموزخلاق و خوشفکر در این اقدام تاریخی ، ساحت های "تربیت اعتقادی، عبادی ، اخلاقی"- "تربیت علمی و فن آوری" – "تربیت سیاسی اجتماعی" و "تربیت زیبا شناختی و هنری را یک جا در مقابل دنیای غرب به منصه ظهور رساند.

وی در ادامه با طرح این سئوال چرا ساحت  تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای، این افتخار آفرینان نباید در دستور کار مسئولین باشد تا محتاج بیگانگان نشوند گفت: از این حماسه جهانی می توان استنباط کرد اجرای یکپارچه و متوازن سند تحول قادر است کمال آموزش و پرورش در تراز اسلام را برای جهانیان تبیین کند تا دانش آموز 6 ساحتی را درسبد صدور  انقلاب گذاشته  و به جهان بشریت خصوصا کشورهای اسلامی ارایه دهیم.

به جای تقدیم  دسته گل...!

حجت الاسلام درودی پیشنهاد کرد: به جای تقدیم  دسته گل در مراسم استقبال به این افتخار آفرینان، جریان انداختن ساحت تربیت زیستی و بدنی و اقتصادی و حرفه ای سند تحول بنیادین را تقدیم مدال آوران کنیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مظفری IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    0 0
    بنام خدای حکیم برای رضای خدا تصویر این خبر را عوض کنید تا بیش از این ارزشها را مورد هجمه غفلت شما قرار نگیرد. خبر سند تحول بنیادین، مهجور اما چشم نواز برای تربیت دینی چه سنخیتی با تصویر مبتذل بالای صفحه دارد؟!!!