جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ائمه جماعت‌ نباید وارد جریانات حزبی و جناحی شوند بلکه باید نگاه پدرانه به همه مردم و مسائل داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار با امام جمعه و ائمه جماعات شهرستان اقبالیه، گفت: امام رضا (ع) در حدیثی می‌فرمایند اگر بنده‌ای را خدا برای خدمت به بندگانش انتخاب کند، زمینه‌هایی را فراهم می‌آورد تا او در این خدمت سربلند بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: وقتی مجلس خبرگان تصمیم گرفتند تا حضرت آقا را به عنوان رهبر انتخاب کنند، ایشان مخالفت کردند و در نهایت با وجود مخالفت‌هایی که ایشان کردند مجلس خبرگان ایشان را به رهبری انتخاب کردند و همه ما نیز می‌باید این مشی را در پیش بگیریم و برای قرار گرفتن در مسئولیت‌ها تلاش نکنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: طبق حدیث امام رضا (ع) اگر خدا بنده‌ای را برای کاری انتخاب کند، شرح صدر به او می‌دهد و در رسالتی که شما به عنوان امام جماعت بر عهده دارید، برخورداری از شرح صدر بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید خود را امام جماعت همه مردم بدانیم، بیان کرد: کسی که از شرح صدر برخوردار است می‌تواند مشکلات و کاستی‌ها را تحمل کند، تنگ ‌نظر نباشد، با دیگران بر اساس حزب و جناح رفتار نکند و امام جماعت همه مردم باشد.

وی ادامه داد: ائمه جماعت‌ نباید وارد جریانات حزبی و جناحی شوند، بلکه باید نگاه پدرانه به همه مردم و مسائل داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امام رضا (ع) می‌فرماید اگر خدا کسی را برای کاری انتخاب کند، قلبش را مملو از چشمه‌های حکمت می‌کند، عنوان کرد: حکمت و معرفت، فهم و شعور و معنویت در جان کسی که خدا او را انتخاب کند، به جوشش در می‌آید و خداوند به گونه‌ای علوم را به او الهام می‌کند که از پاسخ به هیچ سؤالی درمانده نمی‌شود و حیران نمی‌ماند.

ائمه جماعات نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه اقبالیه هم در این دیدار گفت: امروز رسالت اصلی روحانیون ترویج اخلاق واحیای فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه است.

وی با اشاره به این که ائمه جماعات نقش مهمی در آگاه سازی مردم دارند، افزود: روحانیونی که در ایام ماه محرم و صفر به شهرها و روستا ها  اعزام می شوند باید اهداف قیام سالار شهیدان را برای مردم به خوبی بیان کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha