سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پیام رهبری به حج

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج از نظر سیاسی بازتاب بسیار زیادی در جهان داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: دین مبین اسلام دارای واجبات و دستورات بی شماری است که همگی در راستای همگرایی مسلمین می باشد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: یکی از این مراسم های عظیم در بین امت اسلامی، مسئله حج می باشد، واقعه و رویدادی که هر ساله با حضور میلیون ها مسلمان از هر رنگ و نژاد در جوار خانه خدا انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حج نماد وحدت و انسجام مسلمین است، گفت: حج بزرگترین تجمع انسانی در دنیاست که هر ساله با شکوه تر از سال گذشته انجام می گیرد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان با اشاره به اینکه حج جنبه های بسیاری دارد، عنوان کرد: یکی از ویژگی های مهم مناسک حج سیاسی، اجتماعی و... بودن آن نسبت به دیگر مراسم های مذهبی در بین سایر ادیان است.

وی  به پیام مقام معظم رهبری به حجاج اشاره کرد و گفت: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج از نظر سیاسی بازتاب بسیار زیادی در جهان داشت به گونه ای که متن این پیام به زبانهای مختلف دنیا ترجمه گردید که این نشان از اهمیت سخنان معظم له در دنیای کنونی دارد.

دریایی با تاکید بر اینکه در پیام امام خامنه ای موضوعات بسیار مهمی درباره جهان اسلام آمده بود، تاکید کرد: در این پیام تاریخی به موضوعاتی همانند برائت از مشرکین، لزوم توجه دوباره به مسئله فلسطین و... به کرار به عنوان دغدغه ایشان و جهان اسلام مطرح شده بود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان تصریح کرد: در لابه لای پیام رهبر معظم انقلاب به خوبی چهره های چند رنگ برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان که در گرداب معامله قرن به دام افتاده اند هویدا شده بود.

دریایی عنوان کرد: از سوی دیگر پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج وظایف آنان را برای برگزاری یک حج کامل و اساسی به کرار تکرار شده بود که این خود نشان می دهد که نظام مقدس وی با اشاره به اینکه پیام رهبر انقلاب به حجاج سبب بیداری در کشورهای اسلامی خواهد شد، گفت: در این پیام که بسیار جامع بود، به خوبی به مسئله اول جهان اسلام که همان فلسطین است، اشاره شده بود و از مسلمان خواسته بودند که فریب ریاکاری های دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را نخورند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: ایجاد انقلاب اسلامی در منطقه و جهان بسیاری از معادلات دول غرب و شرق را برهم زد به گونه ای که امروز غربی ها و... در موضوع استیصال قرار گرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha