چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
6

حجت الاسلام والمسلمین تقوی به وظیفه روحانیون و حوزه های علمیه در مقابل شبیخون اشاره کرد و گفت: طلبه ای که سرسفره امام زمان (عج) تربیت می شود و از امکانات حوزه استفاده می کند، نباید نسبت به جامعه بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله اعتمادی (ره) و فرزندش حجت الاسلام والمسلمین آمیرسیدحسین اعتمادی، درمسجد کرسی کاشان به تاثیرات تاثیرات علم درجامعه  اشاره کرد و گفت: علم باید در جهت روشنگری، بصیرت افزایی و چراغ راه و مشکل گشای مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، علم بدون تزکیه و تربیت را بی ارزش دانست و  افزود: گرفتاری های بشر امروز از بی سوادی، جهل و نادانی نیست، بلکه از دانشمندان و متفکرانی است که مراحل بالای علمی را گذارنده اند، ولی با تزکیه و تربیت نشده اند، لذا عالم باید علم را همراه با تزکیه و تربیت فرا بگیرد.

تقوی، علم بدون تربیت را برای جامعه و بشریت خطرناک دانست و گفت: کسانی که سلاح های اتمی را برای  از بین بردن انسان ها ساخته اند مغزمتفکر دانشگاه های دنیا هستند، ولی ای کاش به جای  از بین بردن انسانها از علم خود برای سعادت بشریت استفاده می کردند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه آیت الله اعتمادی(ره) با عمل صالح، انسان های زیادی را آگاه کرد، ادامه داد: آیت الله اعتمادی شخصیتی فرهنگ گستر از سرآگاهی و تدین بود.

وی، به وظیفه بسیار مهم روحانیون و حوزه های علمیه  در مقابل شبیخون اشاره کرد و گفت: طلبه ای که با نشستن سرسفره امام زمان (عج) تربیت می شود و از امکانات حوزه های علمیه استفاده می کند، نباید نسبت به جامعه بی تفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید براینکه زکات علم با خدمت به مردم باید پرداخت شود، اظهار کرد: طلبه ای  که در مسائل علمی به فهم عمیق رسید، نباید از جامعه فاصله بگیرد، بلکه باید اندوخته های علمی خود را در خدمت جامعه قرار دهد.

 تقوی در پایان با بیان اینکه آیت الله اعتمادی(ره) همیشه در خدمت مردم بود، ابراز داشت: یک عالم دینی نباید منزوی و گوشه گیر باشد، بلکه باید از علم خودش در جهت خدمت به مردم استفاده کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha