جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 860429
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
شهبازی

حوزه/ شهبازی با بیان اینکه تعامل با ائمه جماعات مساجد و روحانیون هیئت های مذهبی موجب بهبود مدیریت شهری است، گفت: تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی  و توجه به دغدغه های فرهنگ دینی  لازمه توسعه شهری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حمید شهبازی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن پر اهمیت شمردن توجه مدیران شهری به مسائل فرهنگی در کنار  مباحث عمرانی و ساخت و سازی اظهار کرد: منطقه 10 شهردای اصفهان از لحاظ جمعیت بعد از منطقه 8 شهرداری اصفهان دومین و از لحاظ وسعت نیز هشتمین منطقه در اصفهان است.

وی گفت: منطقه 10 شهرداری اصفهان دارای ۱۷ محله است که منطقه  دشتستان، عسگریه و سروستان از محله‌های برخوردار و حصه، هفتون، گرکان، شیخ طوسی، عطارنیشابوری و مصلی از محله‌های کم‌برخوردار منطقه 10 شهرداری اصفهان محسوب می‌شوند.

شهبازی با تاکید بر بافت  دینی اغلب محله ای این منطقه  عنوان کرد: وجود 100 باب مسجد، 6 امامزاده واجب التعظیم دراین منطقه، هیئات بزرگ مذهبی  و 750 شهید بزرگ نشان از اهمیت  توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه شهری و موفقیت مدیریت شهری فقط در گرو توجه به مسائل ساخت و سازی و عمرانی نیست، اذعان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های توجه مدیریت شهری برای موفقیت در مناطق شهرداری، توجه به بافت دینی و ارزشی  و به عبارتی دغدغه های فرهنگی  است.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان افزود: تبدیل 6 امامزاده واجب التعظیم دراین منطقه از شهرداری اصفهان به  قطب های فرهنگی براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، در راس برنامه ای شهردای است  و همواره سعی شده  است این مهم با تعمل میان شورای ائمه جماعات رقم بخورد.

وی ادامه داد: تعامل و ارتباط مستمر با ائمه جماعات 100 باب مسجد دراین منطقه  و برگزاری جشن های بزرگ  اسلام چون غدیر خم و قربان، برپایی جلسات مدح اهل بیت در ماه های محرو صفر توسط هیئات بزرگ دینی دراین منطقه از دیگر اقدامات و تاکیدات شهردای منطقه 10 است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha