جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران اعتقاد دارد که رسالت و چشم انداز حوزه تربیت طلاب مهذب و متخلق به اخلاق حسنه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار مدیر و معاونان مدارس علمیه ساری با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، ماه ذی الحجه را ماه پیوند و بیعت با ولایت دانست و گفت: امروز یکی از مهم ترین وظایف طلاب و حوزویان دفاع از ولایت در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان است.

وی با بیان این که ولایت در طول تاریخ همواره مظلوم واقع شده است، افزود: دشمنان و بدخواهان اسلام، همواره با دشمنی با این جایگاه رفیع  دینی رفتار کرده اند، این در حالی است که ما هر چه داریم به برکت ولایت است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تلاش کنیم مسأله ولایت فقیه باید را در برنامه ها و نشست های علمی و تبلیغی مدارس علمیه بیشتر تبیین کنیم، ادامه داد: یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه دفاع عزتمندانه از ولایت و رهبری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که وظیفه و رسالت حوزه های علمیه تنها پرداختن به مسائل علمی نیست، خاطرنشان کرد: موضوعات مهم دیگری نیز در حوزه نظیر تهذیب، تبلیغ و پژوهش نیز در حوزه باید همگام با مسائل آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توجه به تهذیب در حوزه بسیار مهم و حیاتی است و همواره نیز مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: طلبه اگر در بالاترین سطح علمی قرار گیرد، اما در مسائل اخلاقی و معنوی ضعف داشته باشد، مسیری که تاکنون طی کرده ابتر باقی مانده است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه هیچ گاه قابل تعدیل نیست، بلکه همواره باید در رأس فعالیت ها و برنامه های حوزه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توجه به اخلاق و تربیت همواره باید جزء محوری ترین فعالیت حوزه قرار داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت و چشم انداز حوزه باید تربیت طلاب مهذب و متخلق به اخلاق حسنه اسلامی باشد، ادامه داد: اگر در این بخش ضعیف عمل کنیم به اهداف متعالی حوزه دست پیدا نخواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه طی سال های اخیر ساماندهی و برنامه محور شده است، گفت: در حال حاضر همه برنامه های تربیتی و اخلاقی حوزه در قالب طرح جامع تربیت اخلاقی در سطح مدارس علمیه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha