پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تریبون های تبلیغی ظرفیت ارزشمندی برای تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: مسأله ولایت فقیه باید بیشتر در مجامع علمی دانشگاهی و حوزوی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشستی جمعی از مبلغان دینی شهرستان محمود آباد، با تبریک فرا رسیدن دهه غدیر بر ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ ناب علوی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که مبلغان دینی منابر و خطابه های خود را در این دهه به طرح مباحثی پیرامون جایگاه ولایت و امامت اختصاص دهند، افزود: مردم باید بیش از پیش اهمیت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی را بدانند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یکی از مهم ترین مشکلات امروز کشورهای اسلامی نبود یک رهبر جامع الاطراف در رأس حکومت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیر و دور اندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امروز مسأله ولایت فقیه در نظام اسلامی پررنگ و از جایگاه رفیعی برخوردار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر ولایت فقیه نبود امروز کشورمان در این سطح از اقتدار قرار نداشت، ادامه داد: دشمن از این جایگاه با عظمت بسیار هراسان است و به همین دلیل در چهار دهه اخیر همه تمرکز دشمن در جهت تضعیف این جایگاه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت جایگاه ولایت را عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با طراحی های متعدد در این چهل سال تلاش کرده این جایگاه رفیع را تضعیف و خدشه دار کند، اما همواره با هوشیاری و بصیرت ملت ایران مواجه شده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که ولایت مداری تنها به شعار نیست بلکه باید در عمل دیده شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در این کشور تنها شعار ولایت مداری را سر می دهند و در عمل با ضعف شدیدی مواجه هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف همه مسؤولان تبعیت محض از ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید تنها در مسیری که ولی فقیه معین و مشخص می کنند گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، انحراف از مسیر ولایت را موجب شکست و تباهی دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل مشکلات و بحران های امروز دنیای اسلام انحراف از مسیر ولایت است که پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام آغاز شده و تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که عمل به رهنمودهای ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار کشور در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هر گاه مسؤولان در مسیر ولایت گام برداشتند به پیروزی و موفقیت دست پیدا کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تریبون های تبلیغی ظرفیت ارزشمندی برای تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: مسئله ولایت فقیه باید بیشتر در مجامع علمی دانشگاهی و حوزوی مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha