چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام حمید بهرام پور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر اینکه بیشترین حملات دشمن علیه روحانیت و حوزه های علمیه است، تاکید کرد: دشمن به خوبی اوضاع داخلی کشور را رصد می کند و می داند که مردمی بودن نظام اسلامی رمز ماندگاری انقلاب بوده است.

  حجت الاسلام حمید بهرام پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: این روزها دنیا آبستن حوادث بسیاری است که بانی و عامل آن دول استکباری به رهبری آمریکاست، که انقلاب و آرمان های آزادی بخش را مورد هدف قرار داده اند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: البته این برنامه متعلق به امروز نیست، بلکه قرن هاست که استعمار این سیاست خبیپانه را در قبال حکومت های مستقل به کار می برد و برای ما تازگی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در این بین بیشترین حملات دشمن علیه روحانیت و حوزه های علمیه است، تاکید کرد: دشمن به خوبی اوضاع داخلی کشور را رصد می کند و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و می داند که مردمی بودن نظام اسلامی رمز ماندگاری انقلاب در طول این 40 سال بوده است.

حجت الاسلام بهرام پور اظهار کرد: تئوریسین های دشمن به خوبی می دانند تا زمانی بین ملت، نظام و روحانیت وحدت خاص و انسجام کامل وجود داشته باشد، راهی برای نفوذ ندارد، به همین علت با نشر افکار منحرف به وسیله افراد فریب خورده خارجی و حتی داخلی به دنبال ایجاد انشقاق در بین جامعه اسلامی ایران هستند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد شبهات فکری، تاریخی و مذهبی تنها بخشی از پروژه نفوذ دشمن در حوزه های علمیه است و کسانی را نیز در این زمینه به هر نحو اجیر کرده است که این انشقاق را توسعه دهند.

وی با تاکید بر اینکه از بین رفتن وحدت حوزه و جامعه برنامه بلندمدت استکبار بوده و هست، عنوان کرد: همه می دانیم که قدرت معنوی نظام اسلامی، حوزه ها و مدارس علمیه هستند، لذا دشمنان این نقطه را هدف حملات و جنگ نرم خود قرار داده اند، بنابراین حوزویان به ویژه طلاب جوان باید مواظب باشند که در مسیر جریانات منحرف و ضدارزشی قرار نگیرند.

وی با تاکید بر اینکه طلبه روحانی هرگز نباید وارد دسته بندی و جناح بندی های سیاسی شود، گفت: اسلام بر خلاف سایر ادیان، دینی سیاسی است، ولی این بدان منظور نیست که روحانی در احزاب سیاسی خود را گم کند، اما با این وجود باید روحانی و طلبه اهل سیاست باشد تا بتواند توطئه های دشمنان را به خوبی بشناسد و دفع نماید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: اسلام اصولا دینی اجتماعی است و همین امر باعث گردیده که در بحث اجتماعی هم دشمنان برنامه ها و توطئه های فراوانی برای ما در دستور کار داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: اگر خوب بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کرده باشیم متوجه می شویم که معظم له هیچ مسئله ای را در این بیانیه فراموش نفرموده اند و مسیر اعتلای نظام را پیش روی ما قرار داده اند.

حجت الاسلام بهرام پور افزود: یکی از مسائل قابل توجه در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه ویژ به نسل جوان و نوجوان و مسایل آموزشی است. همچنین در این بیانیه تاریخی بازهم مسئله فلسطین که در حالی فراموشی بود، دوباره یادآوری شده است و این نشان می دهد که انقلاب اسلامی در طول این 40 سال هرگز از آرمانهای خود عقب ننشسته است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: همه طلاب و روحانیون باید بیانیه گام انقلاب را با دقت مطالعه و در زندگی کاری و شخصی خود عملی کنند، زیرا حرکت در مسیر بیانیه ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha