جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ترویج اندیشه ولایت فقیه و پیروی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و امام راحل از مشخصه های به یادگار مانده در کارنامه آیت الله محسنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اختری شب گذشته در آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله محمد آصف محسنی که با حضور مراجع تقلید و طلاب و فضلای حوزه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، ایشان را فقیهی وارسته و شخصیت اثرگذار در عرصه بین الملل معرفی کرد.
وی با اشاره به خدمات این روحانی فقید در ترویج مکتب اهل بیت(ع) اظهار داشت: این شخصیت بزرگ با تاسیس حوزه علمیه و تربیت علما و مبلغان در منطقه قندهار افغانستان نقشی تأثیرگذار در نشر معارف اسلامی ایفا کرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آیت الله محسنی طی ۷۰ سال فعالیت مستمر صاحب بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب در عرصه های مختلف فقه، اصول، حدیث، تفسیر و کلام است، گفت: او در این مسیر با حداکثر توانمندی، نشاط و امید وارد میدان شد
وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله محسنی در زمینه های علمی و فقهی و اصولی پژوهشگری صاحب نظریه، اندیشه و فکر بود و همواره برای گسترش دین اسلام در جامعه تلاش فراوانی را انجام داد.
حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به ولایت مداری این روحانی فقید گفت: ترویج اندیشه ولایت فقیه و پیروی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و امام راحل از مشخصه های به یادگار مانده در کارنامه آیت الله محسنی است.
وی ادامه داد: آن مرحوم نه تنها در مسائل علمی و فقهی و تربیت طلبه ها فعالیت گسترده ای داشت، بلکه در زمانی که پس از اشغال افغانستان توسط رژیم کومونیستی شوروی زمینه جهاد بوجود آمد، از جمله رهبرانی بود که با راه اندازی حزب، مجموعه ای نظامی مسلح را با شعبه های مختلف در استان های افغانستان پایه گذاری کرد و از پیش قراولان میدان نبرد و مبارزه علیه کفر و الحاد شوروی سابق بود.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(س) خاطرنشان ساخت: پس از آنکه این حرکت با پشتیبانی و حمایت نظام اسلامی و بویژه حضرت امام پیروز شد، این عالم بزرگ بار دیگر نقش مهمی را در عرصه سیاسی افغانستان عهده دار شد. وی با هوشیاری و دقت در دولت نخست افغانستان و دولت های پس از آن و قانون گذاری و تدوین قانون اساسی افغانستان نقش مشورتی و بزرگی را بر عهده داشت و با ثبت مذهب تشیع افتخار دیگر را در کارنامه خود رقم زد.
وی در پایان افزود: مرحوم آیت الله محسنی در عین نقش زیادی که در کشور افغانستان داشت، در جایگاه برنامه ها و سیاست گذاری های بین المللی نیز هموار حضور داشت و عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha