شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی اصغر فضلیت

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: خبرنگاران از انتشار خبرهایی که مضمون امید ستیز، توسعه ستیز و وحدت ستیز دارد پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام علی اصغر فضلیت، شامگاه روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم استان سمنان به‌ مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، به میزبانی سالن اجتماعات شبدیز سمنان، با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران موجب حرفه‌ای شدن و هویت بخشی به جامعه رسانه استان می‌شود و این رویکرد در دست بررسی و اجرا است، اظهار داشت: ساماندهی خبرنگاران موجب ارائه خدمات محدود اما به شکل مطلوب به خبرنگاران واقعی می‌شود و ضرورت ساماندهی وضعیت رسانه‌ها و به ویژه خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست و لازمه این امر نیز پذیرفتن برخی تغییرات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران به نفع جامعه خبری استان سمنان است، تصریح کرد: اصحاب رسانه برای صیانت از هویت خبرنگاری کمک کنند و وجود منابع محدود ضرورت بازنگری و پالایش جامعه خبری را چند برابر می‌کند و مشخص‌شدن خبرنگاران واقعی سبب بهره‌بری آن‌ها از این منابع محدود می‌شود که زمینه ساز رشد و تقویت جایگاه آنان می شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران از انتشار خبرهایی که مضمون امید ستیز، توسعه ستیز و وحدت ستیز دارد پرهیز کنند، افزود: بدون تردید انتظار از رسانه‌های در تراز جمهوری اسلامی به عنوان خادم عرصه اطلاع رسانی، بازگویی هوشمندانه خبر است.

حجت الاسلام فضیلت، با بیان اینکه الزام توزیع قانون‌مند آگهی در بین رسانه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی از سوی استانداری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: تمکین از قانون در توزیع آگهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بین رسانه‌ها، موجب ساماندهی آگهی در بین مطبوعات می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم تایید سند آگهی چاپ شده در رسانه بدون هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط اداره کل امور اقتصاد و دارایی به عنوان سند خلاف قانون، راهی برای تضمین اجرای قانون توزیع آگهی از سوی متولی رسانه است، گفت: اجرای قانون توزیع آگهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در واقع حفظ حرمت قانون است و توزیع آگهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بین رسانه‌ها با پیگیری و همیاری جامعه رسانه محقق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha