پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که دشمن از ما تسلیم شدن می خواهد، تصریح کرد: بازیابی اعتبار دشمن در گرو برداشتن مردم از مقاومت است و ملت ایران این را تشخیص داده و بدان پاسخ نمی‌دهد و امروز تنها راه کشور مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه سردار حسین سلامی، امروز در مراسم افتتاح ۳۲۰۰ پروژه عمرانی و کلنگ زنی ۱۲۵۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی که در حسنیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای مسلح در کنار دفاع از امنیت کشور به رفع محرومیت همت می‌کنند و با افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی شادی را به مردم به ارمغان می‌آورند.

وی ادامه داد: با تلاش هایی که در آینده صورت خواهد گرفت انتظار داریم کمیت و کیفیت این پروژه‌ها افزایش یابد.

فرمانده کل سپاه افزود: آذربایجان‌غربی سرزمین حماسه‌ها و شهادت مردان بزرگ است و بیش از دوازده هزار شهید برای امنیت و کرامت مردمان این استان فدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دیروز از بخش‌هایی از شاهکار نیروی زمین سپاه در ارومیه بازدید داشتیم و حقایق موجود در آن‌جا دارای شکوه و صلابت آفرین است و نشان می‌دهد که چگونه جوانان این وطن با شکافتن کوه‌ها امنیت و استقلال را به این کشور هدیه دادند و به نوبه خود دست و پای جوانان این مرز و بوم را می‌بوسم.

سردار سلامی بیان داشت: این سرزمین سال‌ها است که همواره دشمن تلاش داشته است که از آن دروازه ورودی به کشور پیدا کند و این استان محل تشییع جنازه قدرت‌های منطقه است و سرزمین به خاک سپردن دشمنانی است که برای تخریب این کشور فکر کرده‌اند.

وی مردمان آذربایجان را مدافع هویت و شخصیت کشور عنوان کرد و افزود: تا وقتی که ما اسلام و ایران را به صورت متحد داریم هیچ قدرتی قادر نیست کوچکترین آسیبی به این امت واحده وارد کند و تاریخ این حقیقت را به زیبایی اثبات کرده است و ما در میدان‌های سختی بزرگ شده‌ایم و در مقابل دشمن متوقف نمی‌شویم.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: دنیا می‌داند که این ملت تسلیم هیچ قدرتی نشده است و همه دنیا تصمیم گرفته بودند که این کشور را تجزیه کرده و نظام را از آرمان‌های خود باز دارند اما نام کبیر امام این انقلاب مانع آن شد و ملت ایران در پرتو هدایت رهبران خود، با اسلام پیوندی برقرار کرد که پایان ناپذیر و شکست‌ناپذیر بوده و هر تهدید یک فرصت برای ملت ایران شد.

وی ادامه داد: هر چه دشمنان کشور تصمیم بر فشار بر ملت ایران گرفتند، مردم کشور به برکت اسلام از این فشارها برای پیشرفت و قدرت نمایی خود استفاده کرد.

سردار سلامی، دفاع مقدس را شروع قدرت‌یابی کشور دانست و گفت: دشمن خیال می‌کرد کشور تسلیم فشار اقتصادی می‌شود اما مردم کشور از این تحریم فرصتی برای رونق بخشی به تولید خود و بی‌نیازی از نفت ساخت و به این نتیجه رسیدیم که دشمن بزرگ تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.

وی بیان داشت: بزرگترین خطر برای نظام‌های سیاسی فقدان عقل و تدبیر است و دشمنان ما داری چنین شاخصه‌ای هستند و هر آنچه در مورد کشور و مردم ایران می‌اندیشند همه اشتباه بوده و عکس اهداف جواب می‌دهد، آن‌ها با راه‌اندازی تکفیری‌ها به دنبال ممانعت نفوذ قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بودند اما این یک فرصتی شد برای تقویت جمهوری اسلامی و نیروهای مردمی منطقه نظیر حزب‌الله و نیروهای مردمی در سوریه و عراق که امروز قدار است معادلات سیاسی منطقه را تغییر دهد و خطری برای رژیم‌های استکباری شود.

فرمانده کل سپاه عنوان داشت: دشمنان تحریم را ابزاری برای به زانو در آوردن کشور اعمال کردند و ما آموختیم که خود تولید کرده و کشف کنیم و نمی‌توان با تکیه بر دشمنان کشور را نگه‌ داشت. این درسی است که از این تحریم‌ها گرفته ایم و جوانان این مرز و بوم در حال اختراع پیچیده‌ترین سیستم‌ها هستند و ما برای ادامه حیات نیازمند هیچ قدرتی نیستم و با درک سختی‌ها و موقعیت‌ها به دنبال فاصله گرفتن از دشمن هستیم.

وی مذاکره را موضوع و منطق نسخ شده دانست و گفت: دشمن هرگز راه نجات را  برای ما نمی‌گشاید و برای مستقل بودن باید به اندیشه درونی خود تکیه کنیم و هر آنچه دشمن دیکته می‌کند راه حل نبوده و یک فریب است. دشمن از ما تسلیم می‌خواهد و ملت این فریب‌ها را به خوبی می‌داند. بازیابی اعتبار دشمن در گرو برداشتن مردم از مقاومت است و ملت ایران این را تشخیص داده و بدان پاسخ نمی‌دهد و امروز تنها راه کشور مقاومت است.

سردار سلامی عنوان داشت: در کنار ایجاد امنیت، به دنبال معیشت مردم هستیم؛ ما امنیت را با آرامش و رفاه مردم گره زده‌ایم؛ امنیتی که ما به دنبال آن هستیم امنیت خاطر است که در کلام و گفتار مردم متجلی می‌شود و این راه ادامه دارد و ما هر جایی که دشمن باشد قبل از آن‌ها آنجا هستیم و این لباس را برای استقلال و رفاه کشور به تن کردیم و همه آرزوهای دشمن زیر چکمه‌های اقتدار دفن خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha