جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ شیخ زکزاکی در پیام صوتی کوتاه که از هند به مردم فرستاد گفت: هند برایش سخت تر از نیجریه است و راضی نیست که آن پزشکان ناشناس وی را معاینه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با وجود انتقال شیخ زکزاکی برای مداوا به کشور هند، خبرهای رسیده از طریق همراهان شیخ زکزاکی حاکی از ادامه سنگ اندازی دولت نیجریه در روند درمان شیخ زکزاکی است.

اخبار رسیده از هند حاکی از آن است که برخی از مقامات دولت نیجریه که با پلیس هند در تماس بودند، از آن‌ها خواسته اند تا مانع انجام اقدامات درمانی شیخ زکزاکی در هند شوند.

متأسفانه به محض ورود به فرودگاه، مشخص شد اوضاع متفاوت از آنچه که انتظار می‌رفته، است و گروه دیگری از پزشکان به‌جای پزشکان تعیین‌شده به کار گرفته شده اند که درمان آنها نیز موفقیت آمیز نبوده است.

شواهد نشان می‌دهد که این وضعیت، برنامه‌ای از پیش برنامه‌ریزی‌شده توسط آژانس اطلاعات ملی نیجریه (NIA) و همکاران آن‌ها است و دولت و آژانس اطلاعات نیجریه باید در قبال هر پیامد منفی در مورد وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی و همسرش پاسخگو باشند.

تصمیم شیخ زکزاکی برای بازگشت به نیجریه به دنبال فشارهای امنیتی

شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه که برای درمان به هند سفر کرده است، تصمیم گرفته این کشور را ترک کند و به نیجریه بازگردد.

این اقدام به‌دنبال تشدید فشارهای امنیتی علیه وی صورت گرفت که بر روند درمانی شیخ زکزاکی نیز تأثیر منفی گذاشته است.

شیخ زکزاکی در پیام صوتی کوتاه که از هند به مردم فرستاد گفت: هند برایش سخت تر از نیجریه است و راضی نیست که آن پزشکان ناشناس وی را معاینه کنند؛ چون به احتمال زیاد آن پزشک های ناشناس وابسته به آمریکا هستند و قصد دارند ایشان را بکشند و اگر کادر پزشکی نیجریه معاینه اش‌را انجام ندهند، به هیچ کس اجازه نمی دهد وی را معاینه کند و اکنون نیز تصمیم گرفته است به نیجریه برگردد یا به کشور دیگر برای درمان برود.

پیام صوتی شیخ که به زبان هوسا در فضای مجازی قرار گرفت ، حاوی نکات ذیر می‌باشد:

1. مأمورین بیمارستان با خوشرویی از او در فرودگاه استقبال کردند و به او نیز گفتند که آنها دو ماشین آمبولانس در محوطه فرودگاه پارک کرده بودند ولی بخاطر مراعات حال شیخ ، وی را از طریق دیگری به بیرون و به بیمارستان می برند ( تا جمعیتی که برای استقبال وی آمده بودند  ، متوجه خروج شان نشوند چون از نظر امنیتی به صلاح نیست !).

2. هنگام مراجعه به بیمارستان ، وی مشاهده می کند که در شرایط امنیتی شدیدتر از هر زمان دیگری که در نیجریه بوده است ، قرار گرفته است.

 اکنون ، محدویت و تحت نظر بودن شیخ در بیمارستان هند ، از  نیجریه بدتر شده و شیخ کاملا محصور است و بیمارستان برایش همانند زندان شده است.

3. برخلاف آنچه قبل از رسیدن او به هند با وی توافق شده بود مبنی بر اینکه پزشکان مورد اعتماد خودش بر درمان وی نظارت کنند ، تیم پزشکی هند ، توافق قبلی را برهم زده است. بنابراین ، شیخ از پذیرش هرگونه معالجه از طرف پزشکان هندی _ که آنان را نمی شناسد _ ، بدون نظارت پزشکان معتمد  ، خودداری می کند.

4. اگر شرایط حسب توافق قبلی صورت نگیرد ، شیخ نظرش این است به نیجریه برگردد و از کشورهای دیگری که آمادگی کمک به او را دارند و دارای بیمارستان مجهز هستند ؛ مثل کشور مالزی ، ترکیه و... به آنجا برود.

نیروهای امنیتی به شدت شیخ را تحت نظر دارند

حجت‌الاسلام سیدعبداللّه حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی در این زمینه گفت: مأموران اطلاعات نیجریه اجازه نزدیک‌شدن به شیخ زکزاکی را نمی‌دهند و فقط کسانی می‌توانند او را ببینند که از سوی بیمارستان معرفی شده باشند.

وی افزود: قرار بود شیخ زکزاکی به بخش داخلی منتقل شود، اما نیروهای امنیتی به شدت شیخ را تحت نظر دارند و پس از درمان، او را به نیجریه منتقل خواهند کرد.

هیچ‌گونه تضمینی برای آزادی مشروط شیخ زکزاکی به دولت نیجریه داده نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    خب چرا ايران نميان؟
  • عبدالزهرا IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    بیا ایران .خوشحال میشیم آقای زکزاکی
  • a_shfk IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا برای درمان نمیان ایران؟؟
  • r.sh_mv63 IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    کاش میتونست بیاد ایران
  • حسین IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    خدا خودش این شیخ و نگهداره، به دعای حضرت بقیة الله عجل الله فرجه
  • ماهان IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    آقا بیادایران دیگه
  • اسکندری IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    هزینه اش من میدم بیارید ایران
  • انصارالمهدی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    خدا حفظشون كنه و زودتر از شر اين خبيث ها نجاتشون بده
  • صهبا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    0 0
    #freeZakzaky