جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جلال صالحی

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با بیان این که دفاع و حراست از جایگاه ولایت یکی از مهم ترین وظایف روحانیت و حوزه های علمیه است، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره پیشگام در دفاع از دین و ولایت پیشگام بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، امروز در نشستی جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه علمیه با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، این ایام را فرصت مغتنمی در جهت تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت در جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان این که دفاع و حراست از جایگاه ولایت یکی از مهم ترین وظایف روحانیت و حوزه های علمیه است، افزود: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره پیشگام در دفاع از دین و ولایت پیشگام بودند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز نیز طلاب و روحانیان باید در حفظ و حراست از جایگاه والای ولایت فقیه پیشگام باشند، خاطرنشان کرد: نظم مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت و عظمت خود را در عرصه ها و صحنه های مختلف مدیون و مرهون جایگاه رفیع ولایت فقیه است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که انقلاب اسلامی پرچم ولایت را در جهان برافراشته نگاه داشته است، بیان داشت: امروز در سایه ولایت فقیه ملت ایران در جهان یک عظمت دو چندانی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب همه توان خود در چهل سال اخیر در جهت ضربه زدن به انقلاب به کار گرفتند، گفت: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران در سایه رهنمودهای ولی فقیه توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی ایران با رهنمودهای ولی فقیه پله های ترقی و پیشرفت را با سرعت در حال طی کردن است، افزود: فشارها و توطئه های دشمنان نتوانسته ذره ای از عزت و عظمت ملت ایران را بکاهد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مسأله غدیر باید به طور علمی در مجامع دانشگاهی و حوزوی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، بیان داشت: امروز مراکز علمی ما به ویژه حوزه های علمیه وظیفه دارند در جهت جهانی سازی این فرهنگ اصیل دینی اقدام و تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام صالحی از غدیر به عنوان دریای بیکرانی توصیف کرد که می تواند همه دنیا را از نعمات خود بهره مند سازد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه شیعه وظیفه خطیر گسترش این فرهنگ مهم دینی را عهده دار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha