سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مهدویت قله بلند دیانت بوده و دین را بدون مهدویت نمی‌توان تصور کرد؛ زیرا دوران ظهور مهدی موعود (عج) دوران حاکمیت تمامی ارزش‌ها در تمامی نقاط روی زمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست بنیاد مهدویت، با اشاره به جایگاه مهدویت در آیات قرآن و روایات، اظهار کرد: افزون بر آیات قرآنی، در کلمات پیامبر و ائمه اطهار (ع) هم اشارات لطیفی به مهدویت شده است، به‌گونه‌ای که خود کلمه مهدی در خطبه غدیر چندین بار بر لسان مبارک پیامبر جاری شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این اشارات نشان می‌دهد که مهدویت،  قله بلند دیانت بوده و دین را بدون مهدویت نمی‌توان تصور کرد؛ زیرا دوران ظهور مهدی موعود (عج) دوران حاکمیت تمامی ارزش‌ها در تمامی نقاط روی زمین است.

وی با اشاره به اینکه در ادعیه به‌ویژه در دعای افتتاح بحث مهدویت کاملاً خود را نشان می‌دهد، افزود: در لابه‌لای نیایش‌ها و دعاها هم مهدویت آشکار است، از جمله اینکه امام باقر (ع) فرمود: «دَولَتُنا آخِرُ الدُّوَلِ، ولَم یبقَ أهلُ بَیتٍ لَهُم دَولَةٌ إلاّ مَلَکوا قَبلَنا، لِئَلاّ یقولوا إذا رَأَوا سیرَتَنا: إذا مَلَکنا سِرنا مِثلَ سِیرَةِ هؤُلاءِ! وهُوَ قَولُ اللّه ِ عَزَّوجَلَّ: وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقینَ».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این امام همام می‌فرماید: دولت ما آخرین دولت است و هیچ خاندان دارای حکومتی باقی نمی‌ماند، مگر این‌که قبل از ما، به حکومت می‌رسد تا این‌که وقتی شیوه حکومت ما را دیدند نگویند: اگر ما به حکومت می‌رسیدیم، به همین شیوه اینان رفتار می‌کردیم و این فرموده خدای عزوجل است که عاقبت، از آنِ پرهیزگاران است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دولت اهل بیت که حاکمیت اهل بیت را در تمام ابعاد نشان می‌دهد دوران حکومت امام عصر (عج) است؛ زیرا حاصل تجربه و اندیشه دوران امامت ائمه را در خود دارد و همه آنچه همه ائمه خواسته‌اند در حکومت مهدی (عج) تبلور می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در وصیت‌نامه امام راحل هم اشارات لطیفی به بحث آخرالزمان و مهدویت شده و در بیانیه گام دوم هم رهبری به صراحت انقلاب را به مهدویت پیوند زده و بر آماده‌سازی جامعه در شأن جامعه مهدویت با استفاده از فردسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اوج تمدن سازی حاکمیت مهدی آل محمد (ص) است، اظهار کرد: در فرهنگ دینی ما بعد از انقلاب، ظهور و مهدویت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده؛ به‌گونه‌ای که در تعقیبات نماز خود پیوست مهدویت داشته و دعای همیشگی را می‌خوانیم که این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه والای بحث مهدویت در نظام اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha