جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نفوذ دشمن

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: توطئه نفوذ در دانشگاه و حوزه های علمیه هنوز باقی است و هرگز نباید از این توطئه خبیث دشمنان غافل شویم، زیرا آنان عواملی برای اجرایی کردن این خواسته پلید خود تربیت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی بعدازظهر امروز در نشست با جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه نخبگان زیادی هم در کشور و هم در استان کردستان داریم که همه اینها به عنوان سرمایه های معنوی این انقلاب در آینده محسوب می شوند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: براساس آمارها میزان نخبگان کردستان نسبت به دیگر استانها بالاتر است که این نشان از جدیت و حمیت جوانان و دانشجویان این خطه از ایران اسلامی دارد.

دریایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دانشجویان و طلاب هر دو آینده سازان کشور هستند و سکان کشورداری در دستان این دو قشر فرهیخته است، لذا چه بهتر که ارتباطات علمی و تعاملات این دو قشر نسبت به گذشته گسترش بیشتری پیدا کند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به برخی از جریان های فکری خارج و داخل کشور که به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه هستند، گفت: دانشگاه و حوزه هر دو جزو مراکز علمی و آموزشی کشور محسوب می شوند و تفاوت های آنها تنها در برخی موارد جزیی است که اصلا ارزش بیان کردن ندارند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در ادامه به برخی از تعاملات دانشجویان و طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب و دانشجویان هر کدام در رشته ای تخصص و مهارت دارند و می توانند به عنوان تکمیل کننده هم با هم تعامل داشته باشند، دانشجو می تواند در علوم انسانی، تجربی و... طلبه را یاری کند و طلبه نیز در مباحث دینی و فقهی قشر دانشجو را روشن نماید.

وی با تاکید بر اینکه جدایی دانشگاه و حوزه توطئه کهنه و مندرس استکبار و استعمار پیر است، بیان داشت: توطئه نفوذ در دانشگاه و حوزه های علمیه هنوز باقی است و هرگز نباید از این توطئه خبیثانه دشمنان غافل شویم، زیرا آنان عواملی برای اجرایی کردن این خواسته پلید خود تربیت کرده اند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: حوزه علمیه استان کردستان و اساتید حوزوی آن آماده هرگونه همکاری با دانشگاهیان و دانشجویان در مباحث مختلف هستند، لذا امیدواریم در سال تحصیلی پیش روی شاهد تحقق این مهم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha