جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاوتی که با تدبر در آیات نورانی قرآن همراه نشود کم ثمر است، مانند شخصی است که به گنجینه طلا دست یابد، ولی تنها به مشاهده و شمارش آن بسنده و اندوخته ای را بر ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در دفتر امام جمعه شهرستان تاکستان برگزار شد، به موضوع مهم انس آحاد مردم به ویژه نوجوانان وجوانان با قرآن اشاره کرد و گفت: بهترین راه انس با قرآن حفظ آن است که مورد سفارش بسیاری از بزرگان نیز قرار گرفته است. حفظ قرآن در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات باشد، جامع ترین روش انس با قرآن است.

عضو خبرگان رهبری بر ضرورت تفکر، تدبر و تعمق در مفاهیم قرآنی تاکید کرد و ادامه داد: ما باید معارف قرآنی را سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم و از انس با قرآن کریم غفلت نکنیم.

وی اظهار کرد: تلاوتی که با تدبر در آیات نورانی قرآن همراه نشود کم ثمر است، مانند شخصی است که به گنجینه طلا دست یابد، ولی تنها به مشاهده و شمارش آن بسنده و اندوخته ای را بر ندارد.

امام جمعه شهرستان تاکستان عنوان کرد: بهترین راه رفع مشکلات زندگی، تمسک به آیات قرآن است که می تواند ما را به سرمنزل سعادت و کامیابی برساند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha