پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شوذب شیری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین شیری گفت: وقتی مردم بدانند موقوفات صرف چه اموری می‌شود قطعاً اعتمادسازی بیشتری را در این راستا شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین شوذب شیری، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به میزبانی شبستان اعظم امامزاده یحیی(ع) سمنان، با بیان اینکه اینکه مسیر موقوفات باید به سمت خدمت به مردم پیش رود، اظهار داشت: واقفان را باید به سمت نیت وقف به منظور خدمت و رفع گرفتاری شهروندان و به ویژه گسترش زمینه‌های ایجاد اشتغال پیش ببریم.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه شفاف‌سازی زمینه جذب موقوفات جدید را در کشور ایجاد می‌کند، تصریح کرد: وقتی مردم بدانند موقوفات صرف چه اموری می‌شود قطعاً اعتمادسازی بیشتری را در این راستا شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت های موقوفات جدید، کاربردی ساختن آن‌ها است، افزود: کمک‌ و وقف‌های مردم در ابعاد مختلف زمینه ایجاد هزاران شغل در کشور شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیری، با بیان اینکه اینکه کمک‌ و وقف‌های مردم در ابعاد مختلف زمینه ایجاد هزاران شغل در کشور شده است، خاطرنشان کرد: می‌توان با شفاف‌سازی این هزینه‌ کردها زمینه افزایش موقوفات و مشارکت‌های مردمی را بیشتر کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این سازمان امروز عمران و آبادانی موقوفات با اولویت طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی با کمک علوم و فناوری‌های روز دنیا را دنبال می‌کند که در این بین اهتمام مدیران استانی بسیار ضروری است.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با بیان اینکه ۸۰۰ محور وقف در کشور وجود دارد، افزود: منابع مختلفی مشمول وقف می‌شوند اما باید زمینه‌های جدیدی در وقف برای کمک به شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی به ویژه برای جوانان به صورت جدی‌تر دنبال شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha