جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسماعیل تدینی - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام تدینی گفت: فلسفه وقف رفع مشکلات مادی و معنوی مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان، به میزبانی شبستان اعظم امامزاده یحیی(ع) سمنان، اظهار داشت: پست ها و مقام و منصب ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امانتی در دست مسئولان هستند.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان،  با بیان اینکه مبدا طوری عمل کنیم که فردا شرمنده خون شهیدان انقلاب اسلامی شویم، تصریح کرد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق بزرگی است.

وی از حسن اعتماد، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از انتصاب خود در مسئولیت جدید تقدیر کرد.

حجت الاسلام تدینی، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان برنامه محور است، خاطرنشان کرد: اولین موضوعی که می بایست دنبال آن باشیم ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف است که ضروری است اصحاب رسانه و مطبوعات و هنرمندان برای تبلیغ این سنت حسنه ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه رسالت ما بعد از تبلیغ سنت حسنه وقف که وقف نیاز روز مد نظر ماست، گفت: حراست از موقوفات مسئله ای جدی است و حفظ و حراست از موقوفات و حقوق موقوفات خط قرمز ماست و هیچ گونه مسامحه و سهل انگاری در این مسئله قابل قبول نیست.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با بیان اینکه مردم توقعشان از سازمان اوقاف و امور خیریه، امانت دار از موقوفات است، افزود: فلسفه وقف رفع مشکلات مادی و معنوی مردم است و اجرای امینانه نیات واقفین مد نظر ماست، اگر شفاف سازی و اطلاع رسانی درست صورت گیرد، مردم خواهند دید که وقف چه خدمات گسترده ای را در زندگی آنان دارد.

وی با بیان اینکه در بحث بقاع متبرکه می خواهیم با بازنگری هیئت امناء، افرادی که فعال و جهادی و انقلابی و دلسوز هستند در این منصب قرار گیرند، گفت: در کرمان ما ظرف یک سال ۶۰۰ نفر از هیئت امناء بقاع متبرکه را تغییر دادیم و منطبق با شرایط بازنگری می شوند.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به رسالت اوقاف در حوزه امور قرآنی، افزود: توفیق ما خادم قرآن بودن است و در مسابقات قرآنی و... از ظرفیت قرآنی های این استان استفاده می شود و در تلاش هستیم وقف قرآنی افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha