پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهدای منا

مدیربنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت شهدای منا گفت: امروز حاجیان ایرانی باعزت و سربلندی مناسک حج را انجام می‌دهند و با بی‌احترامی‌ها نیز برخورد می‌کنند؛ در حج امسال عزت و سربلندی ایران را مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، چهارمین سالگرد پاسداشت شهدای فاجعه منا، با حضور 26 خانواده شهید مشهدی که در این حادثه عزیزان خود را از دست داده اند، با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شامگاه چهارشنبه 23 مردادماه در مسجد المنتظر این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: تعدادی از شهدای منا از قبل از انقلاب اسلامی تا روزی که به شهادت رسیدند، به اسلام و مردم مسلمان خالصانه خدمت کردند.

وی در ادامه به اوصاف و ویژگی‌های شهید اشاره کرد و افزود: شهدای منا با شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تفاوتی ندارند، کسانی که در این فاجعه به شهادت رسیدند، به تمام وظایف و تکالیف شرعی خود عمل کرده بودند و مظلومانه و تشنه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه برخی از شهدای منا متأسفانه پیکرشان به ایران نیامده است و خانواده‌ها هنوز نتوانستند حتی مزار شهید خود را در عربستان ببینند، افزود: ثمره خون شهدا را امروز در جامعه اسلامی و در مقابله با دشمنان اسلام می‌بینیم که قدرت تعرض، تجاوز به خاک سرزمین ما را ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: شجاعت و استقامت جوانان ایرانی در دفاع مقدس باعث شد که سایر جوانان کشورهای اسلامی با الگوی برداری از رزمندگان ایرانی در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و الگوی عینی آن را امروز در لبنان و فلسطین مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: امروز حاجیان ایرانی باعزت و سربلندی مناسک حج را انجام می‌دهند و با بی‌احترامی‌ها نیز برخورد می‌کنند؛ در حج امسال عزت و سربلندی ایران را مشاهده کردیم.

در ادامه این مراسم فرزند شهید شجاع از شهدای فاجعه منا و آقای حامدی از شاهدان فاجعه منا به مرثیه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha