شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه/ مدیر خزانه‌داری و نذورات آستان بانوی کرامت از اجرای طرح سهیم شدن در ثواب اطعام ایام عید سعید غدیر خم در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خبر داد و گفت: در روز عید غدیر در نظر داریم با استفاده از مشارکت‌های مردمی 40 هزار پرس غذای گرم را میان زائران و نیازمندان توزیع کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمدجعفر افسای در گفت‌وگویی از اجرای طرح سهیم شدن در ثواب اطعام ایام عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) آغاز شده است.
وی با بیان این‌که در سال گذشته ۱۵ هزار پرس غذای گرم در شب، روز و شام عید غدیر خم بین زوّار حرم مطهر و نیازمندان توزیع شد، افزود: امسال نیز در نظر داریم با مشارکت زوار و مجاورین در این ایام ۴۰ هزار پرس غذای گرم توزیع کنیم.
مدیر خزانه‌داری و نذورات حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها زمینه‌سازی سهیم‌شدن زوار و مجاورین در ثواب اطعام ایام عید سعید غدیر خم را فراهم کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دفاتر هدایا و نذور حرم مطهر، در این طرح مشارکت کنند.
وی با بیان این‌که سامانه ۷۴۱*۲۵۱# یکی دیگر از راه‌های مشارکت در طرح سهیم شدن در ثواب اطعام ایام عید سعید غدیر خم است، ادامه داد: افراد می‌توانند با شماره‌گیری این کد با استفاده از تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را پرداخت کنند.
افسای خاطرنشان کرد: سامانه پرداخت آنلاین هدایا و نذورات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به نشانی nazr.amfm.ir نیز آماده دریافت هدایا و نذورات زوار و مجاورین است و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای سهیم شدن در ثواب اطعام ایام عید سعید غدیر خم اقلامی همچون برنج، روغن، گوشت و حبوبات را به دفاتر هدایا و نذور حرم تحویل دهند.
وی در پایان با اشاره به توصیه اهل‌بیت(ع) به اطعام ایام عید سعید غدیر خم، گفت: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: «کسی که مؤمنی را در روز عید غدیر غذا دهد، مانند فردی است که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است».

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید احمدی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
    0 0
    منظور امام رضا ع از غذا غذای جسم بوده یا غذای روح کدام حائز اهمیت است؟باتوجه به اینکه درصد بالایی ازنذورات ما نذر شکم است وبس ایا نذر این همه کم اهمیت است؟