جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاور مسلمان زندان ایالتی نیویورک از تبعیض ضداسلامی در محیط کار شکایت کرد

حوزه/ یک بانوی مسلمان که به عنوان مشاور مذهبی زندان زنان در ایالت نیویورک آمریکا به کار مشغول بوده، از رفتار اسلام هراسی سرپرست زندان که سبب استعفای وی شده، شکایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، مشاور مذهبی مسلمانی که در محل کارش در زندان ایالتی نیویورک آمریکا حجاب اسلامی به سر می کرد، گفته که با آزار و اذیت ضدمسلمانی زیادی از سوی سرپرستش مواجه شده و وی تلاش زیادی برای بیرون راندن او از آن محل به کار بسته است.

براساس شکایت نامه ای که شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) به نمایندگی از این مشاور مذهبی مسلمان روز سه شنبه به اداره تبعیض در اشتغال فدرال و ایالتی ارائه داده است، این سرپرست به بانوی مسلمان گفته است: من برایم سخت است به زنی که موهایش را می پوشاند احترام بگذارم!

فرد شاکی درسال 2013 به عنوان مشاور مسلمان نیمه وقت در مرکز اصلاح و تربیت آلبیون ، بزرگترین زندان برای زنان در ایالت غربی نیویورک مشغول به کار شده است. وی در آنجا مشغول به کار بود  تا اینکه سال گذشته به دلیل وضعیت نابهنجار کاری مجبور به استعفا گردید.

دشمنی رئیس وی با این اظهار نظرها در سال 2014 آغاز شد، وی در سال های بعد توسط معاون سرپرست برنامه ها و تعدیل به دروغ به سوءاستفاده از ساعات کاری متهم شده است. این درحالی است که او تنها سعی داشته برای شرکت در نماز جمعه وقت بگذارد. رفتارهای این سرپرست اسلام هراس بارها مانع کار وی شده و او با فرستادن ایمیل به همکارانش، سعی در اخراج این بانوی مسلمان را داشته است. او حتی چندین بار به حذف آیاتی از قرآن مجید از زندان زنان درخواست داده است. حاضر نبوده کفش هایش را هنگام ورود به نمازخانه بانوان دربیاورد و اجازه پهن کردن سجاده را نیز هنگام نمازها نمی داده است.

این مشاور مسلمان ابراز کرده با وجودی که بارها علیه وی شکایت کردم اما مشکلات برطرف نشدند. و وی درد و رنج روانی و احساسی زیادی به وجود آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha