جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهانت  به تماشاگر فوتبال مسلمان در جام اتحادیه باشگاه های انگلیس دردسر ساز شد

حوزه/ یک تماشاگر مسلمان که برای تماشای بازی تیمش در مسابقات جام اتحادیه باشگاه های انگلیس رفته بود، هنگام خرید بلیت با رفتار نژادپرستانه و اسلام هراسی مواجه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از تل ماما، یک هوادار فوتبال مسلمان که برای تماشای بازی تیمش در جام اتحادیه باشگاه های انگلستان رفته بود، از رفتار اسلام هراسانه ای که با وی هنگام خرید بلیت شده بود شکایت کرد.

وی که برای خرید بلیت تماشای بازی سالفورد سیتی و لیدز یونایتد رفته بود، با برخورد نژادپرستانه مرد میان سالی مواجه شد که با خنده و تمسخر به او گفت: اینجا آمدی که بمب بگذاری؟

حادثه در ساعت 10 صبح روز 11 آگوست امسال در خارج از استادیوم ورزشی سالفورد سیتی و در پنسیلوانیا به وقوع پیوست!

این مرد مسلمان خواستار بازرسی رفتار ضدمسلمانی و اسلام هراسی کارکنان ورزشگاه در قبال مسلمانان شده، به صورت ناشناس با تل ماما، مصاحبه کرد و داستانش را به اشتراک گذاشت تا آگاهی رسانی در این رابطه انجام بگیرد. سازمان تل ماما، موسسه ثبت و مستندسازی اسلام هراسی در انگلستان نیز این حادثه را به پلیس منچستر گزارش داده است.

در همین راستا سخنگوی سالفورد سیتی از وقوع این برخورد ابراز شرمندگی کرده و در بیانیه ای به تل ماما گفت: ما بسیار شرمساریم که از این اتفاق آگاه شدیم و مسئولان باشگاه به این حادثه رسیدگی می کنند.

وی افزود: ما برخورد نژادپرستانه و زبان تلخ یا رفتار ناشایست را تحمل نمی کنیم و با همکاری با پلیس منچستر، علیه کسی که مسئول این برخورد نابهنجار بوده واکنش جدی در پیش خواهیم گرفت.

گفته می شود سازمان «کیک ایت آت» یک نهاد خیریه ضدتبعیض گزارش افزایش 43 درصدی رفتارهای نژادپرستانه در بازی های فوتبال انگلیس را منتشر کرده است. طبق این گزارش 274 گزارش نژادپرستی در مقایسه با گزارش های سال گذشته ثبت شده و 99 شکایت نیز به صورت اینترنتی انجام گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha