شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

 حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: باید در بحث نرم افزاری و سخت افزاری تغییراتی در کانون های فرهنگی مساجد داده شود، تا زمینه جذب حداکثری مهیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی صبح امروز در جمع فعالان کانون های فرهنگی مساجد شهرستان بیجار اظهار داشت: ایام تابستان اوج فعالیت کانون های فرهنگی مساجد است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به استقبال خود مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان از کانون های فرهنگی مساجد گفت: خوشبختانه اعتماد مردم و خانواده ها به کانون های فرهنگی مساجد بیش از پیش گردیده و همین امر باعث رونق گرفتن این مراکز فرهنگی در سطح شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی مساجد بهترین مکان برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است، بیان کرد: در این موقعیت زمانی خاص که شبکه های مجازی و ماهواره ای به صورت شبانه روزی به دنبال استحاله فکری و دینی جوانان هستند، چه مکانی بهتر از کانون های فرهنگی مساجد.

حجت الاسلام معصوم خانی در ادامه سخنان خود گفت: البته باید در بحث نرم افزاری و سخت افزاری تغییراتی در کانون های فرهنگی مساجد داده شود، تا زمینه جذب حداکثری مهیا شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار تصریح کرد: زمینه های آموزشی ـ مهارتی بسیار وسیع تر از قبل شده است، لذا مسئولان کانون های فرهنگی مساجد باید با استفاده از این ظرفیت ها، این امکان را به روز کنند که این امری ضروری است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه رسم بر این است که کانون های فرهنگی مساجد تنها مکانی برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشد، ولی در اصل باید این مکان های فرهنگی به محلی برای آموزش مهارت های متنوع تبدیل شود تا مراجعه کنندگان در ایام حضور در کانون فرهنگی بتوانند مهارتی خاص را بیاموزند.

وی ادامه داد: مسئولان کانون های فرهنگی مساجد می توانند در این ایام با دعوت از اساتید فن، آموزش های لازم و مهارتی را به جوانان و نوجوانان بدهند تا هم اوقات فراغت این قشر سودمندتر باشد و هم اینکه جوان حرفه ای برای زندگی آینده خود فرا بگیرد.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان بیان داشت: خوشبختانه نهادهای فرهنگی همانند اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، امکانات لازم را در اختیار کانون های فرهنگی مساجد قرار می دهند، لذا باید بتوانیم بهترین استفاده را از این امکانات و فرصت ها داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha