جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 860618
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی، موسس مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دهدشت، دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویر احمد، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد تقوی، موسس مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دهدشت، در سن ۹۶ سالگی، دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

آن عالم وارسته عمر شریف خود را در راه تبلیغ دین مبین اسلام و تربیت شاگردان بسیار با تاسیس حوزه علمیه و همچنین خدمت رسانی به محرومین صرف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمد تقویی متولد سال ۱۳۰۲، مقدمات را در بهبهان نزد مرحوم آقا شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف اشرف شد.

او در نجف اشرف از محضر بزرگانی چون آقا شیخ محمد علی، آقا شیخ علی رشتی، آقا میرزا کاظم تبریزی، آقاسید جلیل یزدی، آقاسید عباس مهری، آیت‌الله حاج سید اسدالهی مدنی، آیت‌الله شیخ علی اصغر اراکی، آیت‌ الله سید علی سیستانی استفاده کرد.

در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و در وطن خود کهگیلویه که از محروم‌ترین نقاط کشور بود، سکونت گزید و همه وجود خود را وقف ترویج دین و ارشاد مردم کرد.

روزهای ورود او به منطقه مقارن با اجرای سیاست‌های آمریکایی انقلاب سفید بود.

با آغاز انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره )، آمال خود را در تحقق این انقلاب می‌دید، بنابراین خود را درخدمت ترویج آن قرارداد.

با تأسیس مدرسه علمیه ولی عصر(عج) دهدشت به تربیت طلاب همت گماشت و حاصل آن ده‌ها طلبه فاضل و متعهد است.

از آثار وی می‌توان مختصری از خاطرات‌، در آینه وجدان‌، مجموعه نامه‌ها و اعلامیه‌ها نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    حشره الله مع اجداده الطاهرین