جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه الزام دوم این است که بدانیم اختلاف سلیقه یک خطر نیست، بلکه ظرفیت است، گفت: اختلاف سلایق از ابتدای اسلام بوده، اما باید مراقب بود اختلاف سلیقه به تفرقه نیانجامد، ازاین‌رو باید مدیریت شود.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با تأکید بر وحدت در بین نیروهای انقلابی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» و تأکید می‌کند همگی به ریسمان الهی که شما را به خدا پیوند می‌دهد، چنگ زنید و از اختلاف و پراکندگی بپرهیزید.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وحدت یک سرمایه شعاری نیست، بلکه سرمایه واقعی است و قرآن هم وحدت را نعمت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه وحدت بیشترین تأکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: وحدت چند الزام داشته و الزام نخست آن این است که  نیاز به محور دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در قرآن «وَاعْتَصِمُوا» به تنهایی نیامده بلکه «بِحَبْلِ اللَّهِ» آورده شده است، افزود: مفسران تفسیرهای مختلفی داده‌اند ازجمله اینکه این محور وحدت امیرالمؤمنین (ع) است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ولایت فقیه هم از همین طیف است، بنابراین ما وحدتی که محور آن ولایت باشد را سرمایه می‌دانیم؛ چراکه وحدتی که منهای ولایت باشد در متن آن تفرقه هست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه الزام دوم این است که بدانیم اختلاف سلیقه یک خطر نیست، بلکه ظرفیت است، گفت: اختلاف سلایق از ابتدای اسلام بوده، اما باید مراقب بود اختلاف سلیقه به تفرقه نیانجامد، ازاین‌رو باید مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای دست‌یابی به وحدت همه حرف‌ها با مذاکره و گفت‌وگوی صمیمانه قابل‌حل و رفع است، به همین دلیل باید با عینک خوش‌بینی نشسته و با هم مباحثه کنیم.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: باید عنصر اهانت را حذف کنیم؛ اهانت کینه آورده و کینه تفرقه را در پی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خوشبختانه هرچه زمان از انقلاب می‌گذرد ما بیش از گذشته احساس وحدت و همدلی می‌کنیم، زیرا ظرفیت علمایی ایران بسیار زیاد بوده و هر شخصیتی از شخصیت‌ها که در گوشه‌ای از کشور قرار دارد سرمایه نظام محسوب می‌شود و می‌توان با وحدت از این سرمایه‌ها کمال استفاده را کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha