جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شاهچراغی در دیدار مسئولان عشایری سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: عشایر در همه صحنه‌ها حضور جدی در دفاع از انقلاب داشته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با مدیرکل و کارکنان امور عشایری استان سمنان، امتیازات و افتخارات عشایر را زیاد برشمرد و اظهار داشت: عشایر در همه صحنه‌های مختلف حضور جدی در دفاع از انقلاب داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و در حماسه دفاع مقدس با بذل جان و مال خود به دفاع از کشور پرداختند، تصریح کرد: امروز عشایر نیز به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفته و خالصانه و صادقانه در زمینه رونق تولید تلاش می‌کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه سخاوتمندی و مهمان نوازی از خصوصیات بارز عشایر است، افزود: برخی از عشایر به دفتر مراجعه می‌کنند و با آنکه زکات واجب به گوسفندان آنها تعلق نمی‌گیرد، اما سخاوتمندانه به پرداختن زکات اهتمام دارند.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اعتقادات عمیق مذهبی در بین این قشر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شرط تعلق زکات به گوسفند آن است که تمام سال از علف بیایان استفاده کنند و در مورد برخی از این عشایر صدق نمی‌کند، اما این عشایر زکات خود را می‌دهند؛ امسال که وضعیت صحرا و مراتع خوب است باید شکرگزار بود، عشایر هم باید شاکر باشند و از سایرین و مستمندان دستگیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شما به کسانی خدمت می کنید که خود به نظام خدمت می‌کنند، گفت: قطعاً کسانی که تا این حد به نظام خدمت می‌کنند، مطالباتی هم دارند، هرچند ممکن است از روی سخاوت آن‌را بروز ندهند ،لذا این وظیفه شماست که با خدماتی که ارایه می‌دهید رضایت آنها را جلب کنید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از اداره کل امور عشایری این استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس هم وظیفه دارند با شما در راستای خدمت‌رسانی به عشایر تعامل و همکاری داشته باشند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha