جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیاه چادر عشایری

حوزه/ مدیرکل امور عشایری استان سمنان از هر سیاه‌چادر عشایری در این استان به مثابه یک کارگاه تولیدی فعال یاد کرد و گفت: سیاه‌چادرهای عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، مراد خادم، در دیدار با آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، از هر سیاه‌چادر عشایری در این استان به مثابه یک کارگاه تولیدی فعال یاد کرد و اظهار داشت: سیاه‌چادرهای عشایری در استان سمنان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان، با اشاره به ظرفیت‌های بالای جامعه عشایری در این استان تصریح کرد: بیش از نیمی از دام‌های سبک استان متعلق به عشایر این استان هستند.

وی از عشایر به عنوان جامعه‌ای مولّد نام برد و افزود: عشایر با آنکه بازیگران توانایی در صحنه تولید کشور هستند اما باری بر دوش دولت نداشته و بسیار کم توقع اما پربازده و مولد هستند.

خادم با بیان اینکه در فرهنگ ما خدمت به خلق را نوعی عبادت می‌دانند، خاطرنشان کرد: از همکاران خود در اداره کل امور عشایری و خصوصا روسای واحدهای شهرستانی که امور اجرایی و عملیاتی را بر عهده دارند خواسته‌ام که درب دفترشان باید به روی عشایر باز باشد و خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان شایسته نگاه خاص و ویژه هستند و بر دیدار و سرکشی از آنه در مناسبت‌های مختلف تاکید داریم.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان از توجه ویژه دولت به جامعه عشایری خبر داد و گفت: خوشبختانه دولت چه در حوزه روستایی و چه در بخش عشایری تسهیلات ارزان‌قیمتی در قالب طرح اشتغال روستاییان و عشایر اعطا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha