پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 860665
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
مذاهب

حوزه/ برگزاری کلاس های تشکیلاتی و رسانه به صورت تقریبی، دیدار با جانبازان در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ه) با مشارکت برادران شیعه و سنی به همت دانشگاه مذاهب اسلامی انجام شد.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری حوزه، به منظور همبستگی و تقریب بیشتر پیروان مذاهب اسلامی، و نظر به نیاز مبرم به پژوهش های جدیدتر بر اساس مقارنه بین مذاهب و غنی تر ساختن بررسی ها و مطالعات آن ها، دانشگاه مذاهب اسلامی با سه دانشکده دانشکده فقه و حقوق مذاهب اسلامی، دانشکده علوم قرآن و حدیث و دانشکده فلسفه و کلام و ادیان تاسیس شده است.

از این رو  دانشگاه مذاهب اسلامی در طول سال اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و طرح های مختلف با محوریت تقریب مذاهب می نماید.

در همین راستا، اولین دوره تقریبی تشکیلاتی "حبل المتین" به همت بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

 در این دوره تمامی شعب این دانشگاه از مناطق مختلف کشور در کنار هم مشارکت داشته و به مدت یک هفته در قالب تقریب عملی یعنی اتاق های تقریبی و کلاس های تقریبی شامل دانشجویان شیعه و براداران اهل سنت در کنار یکدیگر مباحثی را آموختند و برای سال تحصیلی پیش رو،  برنامه ریزی هایی انجام دادند.

این گزارش حاکی است، این دوره ۳ محور اصلی، تشکیلاتی بودن یعنی انسجام در کنار نظم، تقریب مذاهب و جهان اسلام و رسانه را شامل می شود.

بنابر این گزارش، برگزاری کلاس های تشکیلاتی و رسانه به صورت تقریبی بین برادارن اهل سنت و شیعه، دیدار با جانبازان در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ه) و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی اعم از والیبال در حین برگزاری دوره و اهداء جوایز به نفرات برتر، برنامه زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ویژه برادارن اهل سنت و تشیع و برگزاری گعده های تشکیلاتی همراه با اساتید، تشکیلات از دیگر برنامه های این دوره آموزشی است.

شایان ذکر است، این دوره تشکیلاتی تقریبی به مدت یک هفته در مردادماه سال جاری و با حضور دانشجویان و فعالان تقریب بین مذاهب از شعب دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور اساتید و شخصیت های برجسته شیعه و سنی در مشهد مقدس برگزار گردید

 گفتنی است، دانشگاه مذاهب  اسلامی دانشگاه تقریبی متشکل از شیعیان و اهل سنت  با اهدافی چون پرورش نسلی از دانشمندان و محققان مسلمان که در عین آگاهی از مذاهب خود، از مبانی دیگر مذاهب اسلامی مطلع و مایه وحدت و ائتلاف مسلمان ها باشد، تربیت مدرس و استاد و نیز پژوهشگران ورزیده در فقه و مبانی حقوق (فقه مقارن)، اصول، علوم قرآن، علوم حدیث، کلام و عرفان برای مدارس، دانشگاه ها و مراکز دینی و فرهنگی از طریق دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا، تربیت خطیب و مبلغ دینی برای داخل و خارج از کشور در سطح مذاهب مختلف اسلامی است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha