پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استکبار جهانی

حوزه/ حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به فشارهای سیاسی، روانی و جسمی دولت نیجریه بر شیخ زکزاکی، تصریح کرد: دولت نیجریه با سرکوب شدید شیعیان نشان داد که عملا اجیر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: این روزها مسایل و فجایع بسیاری در جهان اسلام روی می دهد که همراه با سکوت مجامع بین المللی و حتی سکوت برخی از کشورهای اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه به مسئله فلسطین و معامله قرن اشاره کرد و گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی، سران آل سعود و برخی از کشورهای مرتجع اسلامی در حال از بین بردن آرمان های ملت فلسطین هستند و تنها کشوری که موضع قاطع خود را درباره احقاق حقوق فلسطینیان تغییر نداده است، جمهوری اسلامی می باشد.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه عملکرد ضعیف کشورهای مسلمان برای آنان در آینده ای نزدیک خطرساز خواهد شد، گفت: تاریخ سیاسی یک چیز را به همه ما نشان داده  که کشورهای اروپایی و غربی هرگز غمخوار جهان اسلام نبوده اند و تنها نگاهشان به ذخایر و ثروت های خدادادی ماست.

وی اظهار کرد: نزدیک به یک قرن است که ملت فلسطینبا دستان خالی در حال مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل است و جالب اینجاست که سران برخی از کشورهای مرتجع عربی از صلح میان غاصبان اسرائیلی و مردم مظلوم فلسطین سخن به میان می آورند که این برای امت اسلام شرم آور است.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت شیعیان نیجریه اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای مستکبر و مرتجع عربی دست به هر عمل ننگین و غیرانسانی می زنند که شیعیان را تحت فشار قرار دهند و قتل عام آنان توسط دولت نیجریه نمونه کوچکی از این برنامه است.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به فشارهای سیاسی، روانی و جسمی دولت نیجریه بر شیخ زکزاکی، بیان داشت: دولت نیجریه با سرکوب شدید شیعیان نشان داد که عملا اجیر آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که هرگز با خشنونت نمی شود یک قیام و جنبش را خاموش کرد، اظهار داشت: هرچه میزان برخورد با مسلمانان نیجریه به ویژه شیعه تشدید شود، بی شک شعله های قیام شعله ورتر می شود و دیگر نقاط را در برخواهد گرفت، زیرا این وعده الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha